Internetmarketingblog

Conversiemanagement

Remarketing is niet meer weg te denken uit de online marketingmiddelenmatrix. Toch wordt remarketing lang niet altijd ingezet. Jammer, want het is namelijk vaak conversieverhogend!

Lees verder


In Antwerpen is afgelopen vrijdag de eerste editie van de Umbraco Benelux Awards gehouden. We zijn erg trots dat mijnsmart.nl is verkozen tot 'the best of the best' Umbraco-site in de categorie Profit!

Lees verder


Vorig jaar heeft Google Universal Analytics geïntroduceerd. Deze nieuwe trackingmethode, waarbij 'de gebruiker' centraal staat, maakt gebruik van een geheel nieuwe trackingcode. Uiteindelijk zal de oude trackingmethode, waarbij 'bezoeken' centraal stonden, zelfs geheel verdwijnen.

Lees verder


Afgelopen dinsdag vond in het Media Plaza te Utrecht voor de vierde keer het Copernica Summit plaats. Speciaal voor Copernica-partners was er 's ochtends een programma met de internationale sprekers Jamie Turner en PK Vaish.

Lees verder


Google blijft innoveren en ontwikkelen. Olaf en Mariëlle reisden af naar Google Engage in Utrecht om de laatste trends van AdWords en Analytics te ontdekken.

Lees verder


Wat zijn de nieuwste ontwikkelingen op het gebied van taal? Wat is er de afgelopen jaren veranderd in de taal van bijvoorbeeld websitebezoekers? Fedosja ging in De Glazen Ruimte in Maarssen op zoek naar 'de nieuwe taal'.

Lees verder


Met de introductie van 'gedeelde budgetten' verdeelt u eenvoudig uw AdWords-budget over alle campagnes. Hiermee bent u er zeker van dat uw budget volledig wordt besteed.

Lees verder


Kwalitatief goede meta descriptions worden vaak als omschrijving van een webpagina in de zoekresultaten getoond. Wij geven u 7 schrijftips.

Lees verder


Hoe bepaalt u welke weg uw online klanten hebben afgelegd? Waar zijn zij met uw bedrijf of product in aanraking gekomen? Marketing Attributie geeft u een beter inzicht en helpt uw internetmarketingresultaten te optimaliseren.

Lees verder


Begin juni reisde Olaf af naar Seattle voor SMX Advanced. Deze 3-daagse conferentie is bedoeld voor ervaren internetmarketeers en focust op geavanceerde zoekmachinemarketingtechnieken, social media en web analytics.

Lees verder


Admarkt van Marktplaats is een manier om doelgericht producten te verkopen, naamsbekendheid op te bouwen of bezoekers naar een webwinkel te realiseren. Perplex deed succesvol examen en is nu Admarkt gecertificeerd.

Lees verder


Google Analytics is het gratis statistiekenprogramma van Google, waarmee diverse gegevens van een website kunnen worden verzameld. Begin vorig jaar lanceerde Google een geheel nieuwe versie. Wij hebben de belangrijkste ontwikkelingen op een rij gezet.

Lees verder


Digital Marketing Live, naar eigen zeggen "hét nieuwe event over online marketing, advertising en interactive media". Nieuwsgierig reisden Olaf en Ilse een zonovergoten dag af naar de Westergasfabriek in Amsterdam.

Lees verder


Een goede webdesigner houdt rekening met de voorspelbaarheid van bezoekers. Maar wat hebben usability en kleur daarmee te maken?

Lees verder


Mensen schudden handen
Veel resultaatgerichte websites en campagnes kenmerken zich door de juiste inzet van een ‘call-to-action’: ofwel ‘oproep tot actie’. Hoe zet u op de juiste manier een call-to-action in?

Lees verder