Internetmarketingblog

Techniek

In Antwerpen is afgelopen vrijdag de eerste editie van de Umbraco Benelux Awards gehouden. We zijn erg trots dat mijnsmart.nl is verkozen tot 'the best of the best' Umbraco-site in de categorie Profit!

Lees verder


Categorie: Techniek
Twee mijlpalen voor Umbraco in een week tijd. Het CMS werd door Emerce op een prachtige tweede plaats gezet in de Emerce 100 en er is een nieuw record 'meeste installaties op één dag'!

Lees verder


Logo PIBN
"Gefeliciteerd! Jullie zijn nu officieel lid van PIBN, hét platform voor de beste internetbureau's!" Deze boodschap zorgde vanochtend voor een klein feestje bij ons op kantoor.

Lees verder


Vorig jaar heeft Google Universal Analytics geïntroduceerd. Deze nieuwe trackingmethode, waarbij 'de gebruiker' centraal staat, maakt gebruik van een geheel nieuwe trackingcode. Uiteindelijk zal de oude trackingmethode, waarbij 'bezoeken' centraal stonden, zelfs geheel verdwijnen.

Lees verder


Logo Gmail
Gmail is vernieuwd! Met de introductie van tabs zorgt Gmail voor overzicht en structuur in de overvolle mailbox, door automatisch e-mails te markeren. Maar wat betekent deze automatische indeling voor nieuwsbrieven?

Lees verder


Categorie: Techniek
Door de cookiewet wordt er veel gesproken over de anonymize-functie van Google Analytics. De functie maakt het mogelijk IP-adressen van websitebezoekers te anonimiseren. Maar is het dan nog wel mogelijk om intern verkeer uit te sluiten?

Lees verder


Kopenhagen
Categorie: Techniek
Umbraco is het contentmanagementsysteem (CMS) waar Perplex sinds 1,5 jaar mee werkt en waar inmiddels de meeste websites op worden ontwikkeld. Na een training in Umbraco V5 bij de makers van Umbraco is Perplex de eerste Nederlandse Certified Partner.

Lees verder


Hieroglieven
Zoekmachines worden steeds slimmer en passen constant hun zoekalgoritme aan. Ze doen dit om de bezoeker een zo goed mogelijk zoekresultaat te geven. Microdata helpt u om de belangrijke gegevens op uw website kant-en-klaar te presenteren aan zoekmachines.

Lees verder


Categorie: Usability, Techniek
In 2011 was ruim 65% van de verkochte telefoons een smartphone. Ook het aandeel verkochte tablets blijft stijgen. Hiermee groeit het aantal mobiele internetters en ook de mobiele bezoekers op uw website. Hoe speelt u in op deze ontwikkeling?

Lees verder


Categorie: Techniek
In opdracht van Mercedes-Benz Financial Services hebben wij een website speciaal voor de iPad ontwikkeld, die op de AutoRAI 2011 is gebruikt.

Lees verder


Splitsing van wegen
Categorie: Techniek
Hoewel het internet door velen dagelijks wordt gebruikt, is het voor de ‘niet-technici’ onder ons vaak moeilijk te begrijpen hoe een website wordt gemaakt en hoe het internet is ontstaan.

Lees verder