Mobiel of lokaal zoeken

De mobiele ontwikkeling gaat razendsnel,
wanneer springt u in?

Vrouwenhand met een mobiele telefoon

Nieuwe marketingmogelijkheden

Steeds meer mensen beschikken over een smartphone of tablet. Met de komst van deze apparaten kiezen ondernemers en organisaties steeds vaker voor een mobiele versie van hun website. Ook eenvoudig lokaal zoeken en betalen per smartphone zijn onderdeel van deze nieuwe marketingmogelijkheden.

Spreek de taal van zoekmachines

Websites worden door zoekmachines geïndexeerd en gelezen. Ze worden beoordeeld en krijgen een waarde mee, hiermee wordt hun volgorde bepaald op zoekresultatenpagina's. Mobiele zoekmachines gebruiken andere zoekrobots en lezen mobiele websites dus op een andere manier. Hierbij wordt de website getest alsof deze met een mobiel apparaat wordt benaderd. Het kan dus voorkomen dat een zoekopdracht via een mobiel apparaat of vaste computer verschillende resultaten oplevert. Mobiele marketing als onderdeel van uw internetmarketingplan is dus een belangrijk onderdeel zijn als u uw doelgroep mobiel wil aanspreken.

Resultaten gebaseerd op locatie

Er zijn verschillende manieren waarop de locatie van een gebruiker bepaald kan worden, waaronder GPS en het GSM-netwerk. Bijna elke mobiele telefoon heeft tegenwoordig een ingebouwde GPS-chip. Dit geeft u de kans relevante en specifieke informatie te delen met uw doelgroep. Google Places maakt gebruik van dit gegeven en biedt ondernemers een plaatspagina. Deze bedrijfspagina wordt getoond op resultatenpagina's van zoekmachines en geeft gebruikers de mogelijkheid beoordelingen achter te laten.