Online PR

Public relations 2.0,
aan de slag met uw online reputatie

Man spreekt via een microfoon

De online informatiebehoefte

PR is niet meer wat het geweest is. Met de komst van online nieuwspagina's, sociale netwerken en blogsites schiet u te kort met het verspreiden van een persbericht via standaard journalistieke kanalen. Om uw doelgroep te bereiken en te verleiden kunt u een mix inzetten van offline en online PR, afhankelijk van de boodschap en het beoogde doel. Online PR vraagt veel aandacht en begrip. Het inzetten van de juiste media is geen garantie voor succes. Uw doelgroep heeft de macht in handen en bepaalt zelf of uw boodschap relevant genoeg is.

PR met een visie

Voor het verspreiden van een boodschap kunnen meerdere paden bewandeld worden. Middels een blog op uw website geeft u bezoekers een reden om terug te komen en stelt u uw bedrijf transparant op. Contentmarketing is hiermee verbonden, met boeiende en relevante content verleid u de bezoekers van uw website en speelt u in op de informatiebehoefte. Heeft u de boodschap verpakt in een video? Videomarketing op strategische plaatsen inzetten kan een informatief doel hebben, maar u kunt hiermee ook een virale campagne ontketenen. Is uw budget niet toereikend voor een landelijke campagne? Met directorymarketing laat u uw bedrijf opnemen in een lijst met lokale, relevante bedrijven en vergroot u uw vindbaarheid en zichtbaarheid. 

Reputatie

Deze vormen van online PR hebben alles te maken met uw online reputatie. Hoe staat uw reputatie ervoor? Worden er negatieve berichten verspreid over uw bedrijf? Reputatiemanagement helpt u uw reputatie in kaart te brengen en deze op een positieve manier te beïnvloeden.