1. Home
  2. Wat we doen
  3. Design

Het oog wil ook wat

Wij maken design aansprekend én functioneel

Design is meer dan een combinatie van mooie kleuren, beelden en flitsende elementen. Design zorgt voor een visuele identiteit, de uitwerking van een (merk)strategie en het overbrengen van een boodschap. Maar design biedt ook een helpende hand; visuele elementen helpen een websitebezoeker te focussen op de juiste onderdelen, maar ook snel de juiste weg te vinden. Onze designers zijn in staat creatieve hoogstandjes te creëren, maar verliezen daarbij de eindgebruiker én het doel niet uit oog.

Visualisatie van je merk

Een goed design kan een merk opvallend en visueel onderscheidend maken. Hiervoor is de juiste branding altijd het uitgangspunt. Branding die aansluit bij de identiteit van je organisatie, die de doelgroep aanspreekt en herkenbaar is. En deze branding, of huisstijl, zou als rode draad door alle offline én online uitingen moeten lopen, om daarmee maximaal in te zetten op herkenbaarheid.

Samen bepalen we het startpunt

Voordat we een website of platform technisch gaan realiseren, bepalen we met elkaar hoe de lay-out eruit gaat zien. Elke pagina, elke functie en elke gebruikersflow moet visueel aansluiten bij jouw organisatie én de reis die je je doelgroep laat afleggen. Heb je al een huisstijl? Dan is dat het uitgangspunt. Is er nog geen (digitale) huisstijl? Dan ontwikkelen we die voor je.

Door vervolgens de belangrijkste pagina’s uit te werken in design, krijgt de website echt een gezicht en wordt het eenvoudiger om de eerste indruk (ook gezien vanuit de potentiële bezoeker) te beoordelen. Is de pagina of functionaliteit complex? Dan kan het wenselijk zijn om eerst een blueprint te maken, waarbij we focussen op de statische weergave van de pagina en de visuele elementen achterwege laten. Dit helpt ons de nadruk te leggen op de juiste functionaliteiten. Pas daarna wordt de pagina echt vormgegeven.

Wij willen zien, begrijpen én testen

Om tot een sprekend én effectief design te komen zetten we meerdere (onderzoeks)technieken in. We kijken graag met échte gebruikers mee, om te begrijpen wat ze op een pagina zien en hoe ze een website gebruiken. Dit doen we tijdens gebruikerstesten (usabilitytesten).

Ook onderzoek naar de beweegredenen van bezoekers, de ideale structuur van de website en de gewenste gebruikersflow (user flow) op de website geven belangrijke inzichten voor het realiseren van een passend design.

Design & techniek gaan bij ons hand-in-hand

Zijn we het eens geworden over de designs? Dan kunnen we door naar de volgende stap; het technische realiseren van de pagina’s en functionaliteiten. De designs fungeren als basis voor de technische realisatie. We knippen het design in functionele blokken en realiseren de website of het platform in fasen. Zo houden we grip op de wensen, de functionele eisen en is er ruimte om tussentijds bij te sturen.

Totale klantervaring

Alle uitingen, zowel online als offline, moeten de doelgroep aanspreken én moeten passen bij de (merk)waarden van de organisatie. Door alle contactmomenten inzichtelijk te maken, de waardering te meten en specifiek te sturen op verbetering werk je toe naar Total Experience; merkbeleving in optima forma, gebaseerd op klant- én werknemerswaardering.

Total Experience Model

We gebruiken daarvoor ons Total Experience Model, dat in 1 oogopslag klantreis, touchpoints en sleutelmomenten toont, aangevuld met (realtime) inzicht in werknemers- en klantwaardering. Het model geeft concrete handvatten voor het verbeteren van de klantreis, met de klantwaardering als belangrijkste indicator.

Meer over ons Total Experience Model

Interesse?

Is jouw organisatie toe aan een (nieuw) design? Laat je gegevens achter en we nemen contact met je op.

Peter Jansen UX- en webdesigner