Blijf op de hoogte met onze gedeelde kennis!

Internetmarketingblog

Nieuws

Live: Perplex.nl

"Bij de loodgieter thuis lekt de kraan" wordt wel eens gezegd. Ondanks dat we nog veel positieve reacties op onze vorige website kregen, vonden we het hoog tijd om beter te laten zien wat we online kunnen betekenen. 

Twee zomers geleden werd vol goede moed al een eerste start gemaakt, maar de komkommertijd bleef uit en ja, dan gaan opdrachtgevers voor. Eindelijk is het nu zover: veel kijkplezier op het nieuwe Perplex.nl!

Perplex @ SMX Londen (3/3)

Search Marketing Expo (SMX) is één van de meest toonaangevende conferenties voor internetmarketeers. Elk jaar vinden er meerdere edities plaats in Europa en de VS. Dit jaar zijn onze collega's Mariëlle en Mark afgereisd naar Londen om op 18 en 19 mei SMX bij te wonen.

In de derde én laatste blog over SMX gaan we in op 'Remarketing Lists for Search Ads'.

Lees verder

Perplex @ SMX Londen (2/3)

Search Marketing Expo (SMX) is één van de meest toonaangevende conferenties voor internetmarketeers. Elk jaar vinden er meerdere edities plaats in Europa en de VS. Dit jaar zijn onze collega's Mariëlle en Mark afgereisd naar Londen om op 18 en 19 mei SMX bij te wonen.

In deze tweede blog zullen meerdere vormen van 'automatiseren' de revue passeren.

Lees verder

NIMA en Perplex hosten eerste SMP ON TOUR

Uitnodiging! De kick-off van SMP ON TOUR vindt op 21 juni plaats bij ons op kantoor. Onze collega Olaf host het event, hij vertelt meer over het opzetten van een internetmarketing framework op basis van de customer journey.

Het is een besloten bijeenkomst speciaal georganiseerd voor én door Senior Marketing Professionals (SMP'ers) van NIMA. We zijn trots dat de eerste editie plaatsvindt bij Perplex.

Lees verder
Perplex - NIMA-SMP on tour

Perplex @ SMX Londen (1/3)

Search Marketing Expo (SMX) is één van de meest toonaangevende conferenties voor internetmarketeers. Elk jaar vinden er meerdere edities plaats in Europa en de VS. Dit jaar zijn onze collega's Mariëlle en Mark afgereisd naar Londen om op 18 en 19 mei SMX bij te wonen.

De komende twee weken gaan we verder in op de onderwerpen 'Automatiseren' en 'RLSA'. In deze blog staat 'Dynamic Search Ads' centraal.

Lees verder

We zijn verhuisd: vind ons op Willemsplein 46

Sinds 25 januari is ons kantoor 200 meter verderop te vinden, op het nieuwe adres Willemsplein 46, 6811 KD te Arnhem. Onze etage is te bereiken via de hoofdingang, links naast Stan & Co. Perplex' parkeerplaatsen zijn toegankelijk via de ingang aan de Jansbinnensingel. Het telefoonnummer is met ons mee verhuisd: je kunt ons bellen op 026 383 07 34.

Lees verder
Perplex - Willemsplein 46 januari 2016

Is adverteren in Microsoft Bing interessant?

In tegenstelling tot Amerika, waar het marktaandeel van Microsoft Bing circa 10% bedraagt, is het marktaandeel in Nederland zo’n 3%. Google neemt maar liefst 96% procent van de zoekmachinemarkt voor haar rekening. Toch laat Bing een stijging zien in 2015/2016, met name dankzij de introductie van een nieuwe Windows. Ondanks dat Google het grootste aandeel heeft, kan het toch slim zijn om ook over Bing na te denken. Zeker nu Bing marktaandeel wint op desktop/laptop (6,5%) en Google (91,2%). Het tweede kwartaal laat zien dat Google op mobiel en tablet nog steeds koploper is met zo’n 98% marktaandeel.

Lees verder

App, mobiele site of responsive website: wat zet u in voor mobiele marketing?

Het gebruik van mobiele telefoons en vooral smartphones groeit ook in 2016. Zo’n 82% van de verkochte telefoons in 2016 zal naar verwachting een smartphone zijn. Zo’n 5 jaar geleden was dit nog 65%. Het aantal verkochte tablets daalt licht, maar is redelijk stabiel. Het is dan ook van belang om in te spelen op het aantal mobiele internetters en ook de mobiele bezoekers op uw website.

Dat mobiel een steeds belangrijkere rol inneemt is duidelijk en mobiele marketing is dan ook een serieuze zaak. U benut mobiele marketing optimaal wanneer u informatie voor mobiele bezoekers optimaal mobiel beschikbaar maakt. Een vraag die daarbij gesteld moet worden is: kies ik voor een app, mobiele-, of responsive website? Wij zetten graag de voor- en nadelen voor u op een rij.

Lees verder
Mobiele marketing