Blijf op de hoogte met onze gedeelde kennis!

Internetmarketingblog

RSS Feed
Nieuws

Van Trabi-safari tot Eisbären: het was een geslaagd bedrijfsuitje

Wellicht heeft u gemerkt dat we op 14 en 15 september minder goed bereikbaar waren. En dat had een goede reden! We zijn met 28 Perplex’ers afgereisd naar Berlijn voor ons jaarlijkse bedrijfsuitje. Het was erg gezellig om met elkaar een nieuwe stad te verkennen; "es war supertoll"!

Eén van de hoogtepunten dit weekend was de Trabi-safari, een briljante stadsrit door Berlijn in 10 Trabantjes. Ook viel de ijshockeywedstrijd van de Eisbären Berlin erg goed in de smaak. Na een zeer geslaagd weekend kwamen we afgelopen zondag, volledig uitgerust én op elkaar ingespeeld, weer aan in Arnhem.

Antwoord van Google op Intelligent Tracking Prevention

Deze maand voert Google een belangrijke update door in AdWords. Hiermee verandert de manier waarop conversies op websites worden bijgehouden. Google speelt hiermee in op de nieuwe functie Intelligent Tracking Prevention (ITP) die Apple binnenkort doorvoert, nu ook Safari 11 is vrijgegeven. Google slaat advertentieklikgegevens op in een nieuwe Analytics-cookie, zodat conversies op websites in Safari toch bijgehouden kunnen worden.

 

Lees verder

Privacywet 2018: wat moet u doen?

We weten het al enige tijd en inmiddels komt het aardig dichtbij: de Algemene Verordening Gegevensbescherming (AVG). Vanaf 25 mei 2018 moet uw organisatie voldoen aan deze (strenge) Europese wet. De sancties variëren van een schriftelijke waarschuwing, tot een boete van 20 miljoen euro of 4% van de wereldwijde omzet. Met de nieuwe wet gaat er een boel veranderen, tijd om uw werkwijze aan te passen.

Lees verder

Tussen de regels door het juiste verhaal

Iedereen kan schrijven. Toch is tekstschrijven een vak apart. Hét moment waarop dat duidelijk wordt is vaak bij een nieuwe website, want wat gaat u communiceren als alles nog mogelijk is?

Wat wil de doelgroep horen - of juist niet - en hoe zorgt u dat de content werkt voor uw organisatie, product of dienst? Een triggerende advertentie moet bezoekers na het doorklikken inspireren, informeren en uiteindelijk vaak laten converteren. Aan goed geschreven content gaan een paar stappen vooraf. Bent u benieuwd welke?

Lees verder