• Home
  • Blog
  • 10 tips om direct toe te passen in uw e-mailcampagne

10 tips om direct toe te passen in uw e-mailcampagne

Wist u dat er in Nederland 13 miljoen e-mailcampagnes per dag worden verstuurd? E-mailmarketing wordt nog vaak onderschat, ondanks de effectiviteit van het kanaal. Wij zien dat ingezette e-mailmarketingcampagnes zonder twijfel van grote betekenis kunnen zijn. Ook u kunt het verschil maken met e-mailmarketing, maar hoe? Wij waren aanwezig bij DDMA e-mail summit 2017 en hebben 10 praktische tips verzameld. Geef uw mails ook een boost!

1. eNOji

Gebruik alleen emoji in de onderwerpregel als ze contextueel relevant zijn. In een e-mail over schoenen voegt een willekeurige emoji niets toe. Een leuke emoji van een schoen kan een nieuwsbrief een kleine boost geven, het is het testen waard! 

2. Verleid het onderbewuste

Speel in op het onderbewuste met de verleidingstechniek social proof. Maak een bijzondere actie persoonlijk door er een quote van te maken. Dus niet: Geef je e-mails een boost, maar wel: “Ik geef mijn e-mails een boost”.

3. Vraag feedback

Bezoek de doelgroep eens. Wat zijn hun échte wensen en behoeften? Vraag het en luister hiernaar. Als iets niet werkt in de mail, pas het dan aan. 

Dutch Email Benchmark 2017

72% van alle campagnes wordt verstuurd tijdens kantooruren. Het piekmoment is om 8 uur 's ochtends, vorig jaar was dit 4 uur 's middags. Donderdag is wederom de populairste dag en november de drukste maand.

Download de Dutch Email Benchmark 2017 

4. Meer dan een product

Bedenk wat u nog meer kunt doen in een mail, naast het aanbieden van een product. Geef in een bevestigingsmail bijvoorbeeld extra tips en trucs om klanten op weg te helpen bij het in gebruik nemen van hun aankoop.

5. Gebruik vragen

Communiceer met de klantenservice. Wanneer er veel vragen binnenkomen over hetzelfde onderwerp, is het wellicht een goed idee om daarover meer informatie te geven in een e-mailcampagne.

6. Potentiële parels

Er zullen producten of artikelen zijn die sowieso al verkocht of gelezen worden. Maak in een e-mail vooral ruimte voor producten of artikelen die niet per se goed verkocht worden, maar hier wel de potentie voor hebben. 

E-mailmarketing voor Specsavers

Een van de allereerste projecten die we samen met Specsavers zijn gestart, was het opzetten van een solide e-mailmarketingbasis. Een nieuwe, nog lege database groeide eerst gestaag, maar daarna sneller en sneller. Vanuit het niets is inmiddels een database nieuwsbriefleden opgebouwd van een indrukwekkende omvang!

Bekijk de case

7. Denk verder

Uw marketing bestaat uit meer dan alleen e-mail. Zorg dat uw e-mailcampagnes aansluiten bij alle andere uitingen. Breng in kaart wat er voor, tijdens en na de campagne gebeurt op andere kanalen (offline en online) en zorg dat alles hetzelfde verhaal en geluid uitstraalt.

8. Voorkom kunstwerken

Design niet elke e-mail als een kunstwerk, niet iedere boodschap komt daardoor beter aan. Design is belangrijk, maar moet geen barrière zijn voor personalisatie.

9. Doe meer met mails

Zet transactionele mails in om de relatie met uw klanten te verbeteren en de database te vergroten.

10. BEGIN.

Test, probeer uit, verbeter en test opnieuw.

Ook starten?

Komt u er niet uit? Wij helpen u graag verder met uw e-mail- of marketingcampagnes. Bel gerust: 026 383 07 34, of stuur een mail naar info@perplex.nl 

Lees ook

Perplex ontvangt twee awards en een nominatie op Umbraco Codegarden 2017