Een logische reis voor de bezoeker

Een reisspecialist met een bestemmingspagina voor de Verenigde-Staten. Het doel: zo veel mogelijk vakanties boeken. Kan je die content zo optimaliseren dat mensen uiteindelijk méér vakanties boeken? Wij deden het en het kon! Na 2 maanden zorgde de geoptimaliseerde pagina voor +33% meer conversie. Hoe we dat hebben aangepakt? We laten het graag zien. 

Eindeloze mogelijkheden

Zoals WRC Reizen vakanties op maat biedt, zo hebben de flexibele landingspages eindeloze mogelijkheden voor een slimme invulling. Met een kritische blik namen we de huidige bestemmingspagina onder de loep. Is de content logisch? Staat alles op de juiste plaats en heeft het de juiste benaming? Wat kunnen we doen om de consument nog beter te bedienen tijdens de zoektocht naar de ideale reis?

Op basis van research, beïnvloedingsprincipes en statistieken hebben we een aantal onderdelen aangepast. Door content anders te formuleren en te herschikken geven we de bezoekers een beter beeld van de reisbestemming, in dit geval de Verenigde Staten. 

Het eindresultaat vind je onderaan de pagina, hieronder staat de onderbouwing.

Experts én een perfecte landing

WRC.nl heeft goede experts in dienst die veel persoonlijke aandacht hebben voor een bijzondere reis op maat. Echter, op elke bestemmingspagina stond hetzelfde algemene verhaal en kwam de expert pas halverwege de pagina in beeld. We hebben de quote persoonlijk en specifiek voor de bestemming gemaakt en bovenaan de pagina geplaatst. Dit maakt het blok relevanter en geeft een betere indruk van de experts die je bij WRC Reizen helpen.

Daaronder hebben we direct een kortere intro geplaatst met de belangrijkste highlights van de bestemming. Voor de herkenbaarheid hebben we daarin teksten uit goedwerkende AdWords-campagnes terug laten komen. Dit zorgt voor een betere landing.

De keuze is reuze

Omdat niet meer de reizen, maar de intro bovenaan staat, ziet de bezoeker niet meteen hoe ruim het aanbod van WRC is. Daarom hebben we de button met ‘Bekijk reisaanbod (112)’ geplaatst. Direct daaronder hebben we een aantal reisaanbiedingen geplaatst om de nog zoekende bezoeker niet te overspoelen met alle keuze die er is. De zoekbalk is verder omlaag gezet, omdat we de bezoeker eerst de door WRC geselecteerde reizen willen laten zien. Wanneer er niets voor de bezoeker tussenzit, kan hij er alsnog voor kiezen om meer reizen te bekijken.

A/B test

Om te bekijken hoeveel impact onze hernieuwde pagina had, deden we een A/B test met Google Optimizer. 50% van de bezoekers ging naar de originele pagina en de andere helft naar onze geoptimaliseerde versie. Voor zo’n test is een langere looptijd nodig, omdat de resultaten betrouwbaarder zijn na meer bezoeken.

Eerlijk advies

Onze versie converteerde niet direct beter en we hebben even getwijfeld om de test stop te zetten. Gelukkig vertrouwde onze klant erop om de test nog even aan te laten staan, want na 2 maanden bleek onze versie +33% meer conversie te hebben!

Goede content hoeft overigens niet altijd direct als doel te hebben om meer te converteren. Het kan ook heel wat waard zijn om de bezoeker op een juiste en eerlijke manier te adviseren, zodat hij een gefundeerde keuze kan maken. Op langere termijn kan eerlijke en duidelijke content de bezoeker de juiste informatie geven waardoor hij een beter gevoel heeft bij het merk en uiteindelijk alsnog converteert! 

Bekijk hieronder het verschil van de huidige pagina en onze geoptimaliseerde pagina.