Deze tekst is geschreven voordat er strengere Corona maatregelen werden afgekondigd en we nog 1 à 2 dagen op kantoor konden werken.
Maandag
Op kantoor | Opstarten & campagnevoorstel eindejaarscampagnes
Ik ben vroeg – en als eerste van het team – op kantoor. Ik vind het fijn om op tijd te beginnen en mijn werkdag op tijd af te sluiten. De vrijheid die je hierin krijgt bij Perplex vind ik ideaal.
Na het bijwerken van mijn mailbox kan ik mijn creativiteit kwijt in een voorstel. Net zoals vorig jaar verzorgen wij ook in 2020 de online campagnes voor de zorgverzekeringen van VGZ. Dit jaar zijn het maar liefst 6 stuks! Ik maak hiervoor een voorstel en doe onderzoek naar de kanalen die we gaan inzetten met als doel om nog meer nieuwe verzekerden te werven.
Een ander onderdeel van het voorstel is de focus op kosten per conversie. Hierbij richten we ons op CPO (Cost per Order), CPA (Cost per Acquisition) en CPS (Cost per Sale). In betaalde campagnes kunnen deze statistieken enorm handig zijn, maar de werkwijze moet goed uitgewerkt worden. We moeten bijvoorbeeld rekening houden met de attributie van kanalen bij een conversie.

Dinsdag
Thuis | Resulaten delen & opzet campagne
Ik kan wat later mijn bed uit want ik werk vandaag thuis. Om 9.30 uur sluit ik aan bij het maandelijkse contentoverleg van de content specialisten uit mijn team. Ik laat de statistieken van onze eigen website en social media kanalen zien. Met deze informatie gaan ze aan de slag met nieuwe content ideeën. Na de meeting zet ik een nieuwe Display campagne op voor MSD. Er zijn nieuwe beelden gemaakt voor het komende seizoen welke ik hiervoor kan gebruiken.
Later op de dag zet ik de laatste puntjes op de i en rond het voorstel voor de eindejaarscampagnes van VGZ af. Morgen komt de klant langs om het voorstel samen door te nemen!

Woensdag
Op kantoor | Bespreking eindejaarscampagnes
Ik rond de laatste voorbereidingen voor de afspraak af. Om 10.00 uur staat VGZ voor de deur om het voorstel voor de eindejaarscampagnes van de IZZ Zorgverzekering door VGZ te bespreken. Samen lopen we door het voorstel heen. Gelukkig gaat het goed en is de klant enthousiast over de aanpak van de campagne!
‘s Middags blijf ik achter mijn bureau en optimaliseer ik de campagnes van vakbond FNV en doorloop ik de SEO-audit van SchipholTravel. Voor vandaag is het mooi geweest, ik stap op mijn scooter en ga naar huis, morgen weer een dag!
Donderdag
Thuis | Campagnes checken & dashboard maken
Het is weer een thuiswerkdag. Sinds vorige week zijn de campagnes live gegaan voor een klant genaamd Pendix. Op basis van de persona’s en customer journey die we in het voortraject hebben uitgewerkt zijn de campagnes opgebouwd. Ik check de campagnes en start aan het maken van een Datastudio dashboard. Nadat ik deze heb afgerond deel ik het dashboard met de klant zodat zij altijd inzicht hebben in de laatste resultaten.
Vrijdag
Thuis | Studie & opzet social media campagnes
Vandaag neem ik een uurtje de tijd om mijzelf te verdiepen in de laatste ontwikkelingen op het gebied van online marketing. Ik ontdek interessante nieuwe mogelijkheden waaronder een nieuwe lead gen extensie in Google Ads. Kunnen we dit misschien inzetten voor de eindejaarscampagnes van VGZ? Na wat studie uurtjes begin ik aan Facebook en Instagram campagnes voor de nieuwe app van Salut. Ik maak verschillende varianten en gebruik een A/B-test. Na het weekend kunnen ze live. Om half 5 sluit ik mijn laptop en kan het weekend beginnen!


Over de auteur
Julia is online marketeer in team Content & Campagnes en duikt graag in de cijfers. Ze deelt graag analyses en zet campagnes op. Deze optimaliseert ze vervolgens voor een nóg beter resultaat.
Meer weten over de inzet van online marketing?