• Home
  • Blog
  • Samenwerking VGZ-Perplex beloond met een award!

Samenwerking VGZ-Perplex beloond met een award!

Perplex heeft samen met andere bureaus de San Accent in de categorie Financiële Dienstverlening binnen weten te slepen voor coöperatie VGZ. Deze award is voor de campagne van de gemeente Den Haag. Het doel was om alle fases van de klantreis in één consistente boodschap neer te zetten. Het jurycommentaar was lovend! “Van de See laag naar de Do-laag is het een hele consistente en sterke campagne geweest”. We zijn trots op deze samenwerking en het prachtige einddoel en nemen je graag kort mee in de uitgangspunten van Perplex!

Het startpunt

Allereerst hebben we gekeken naar de strategie van 2020 voor de VGZ campagne. We hebben hierbij SEA als conversiekanaal voorop gesteld. Aan de hand daarvan hebben we gezamenlijk een mediadoelstelling neergezet voor elke fase in de customer journey en kijkend naar het bereik van de verschillende doelgroepen.

Hoe hebben we dit aangepakt?

Samen hebben we de campagneflow ten opzichte van voorgaande jaren nog eens kritisch bekeken. Er rolden drie doelgroepen uit: jongeren, gezinnen en ouderen. Vervolgens hebben we een campagneflow neergezet zodat de doelgroepen op het juiste moment werden geïnformeerd - en uiteindelijk worden geactiveerd om een passende zorgpolis bij VGZ af te sluiten.

Verder dan SEA

Voor de regio Den Haag is niet enkel SEA ingezet. We waren zichtbaar in de See-Think en Do-fase. Er zijn onder andere videoanimaties ontwikkeld per doelgroep, en deze zijn binnen de website van VGZ en op Facebook en Instagram actief gepromoot tijdens de eindejaarscampagne.

Benieuwd naar de animaties? Bekijk ze per doelgroep: gezinnenjongeren en ouderen

Onderscheidend ten opzichte van voorgaande jaren

Op basis van voorgaande jaren is er gekeken naar een aansluitende campagneflow met de persona’s, die representatief zijn voor de doelgroepen. We hebben de tone of voice daarop aangepast en Unique Selling Points uitgelicht die relevant waren voor de verschillende doelgroepen. De overkoepelde boodschap was: ‘Samen de zorg vooruitbrengen’.

Testen en optimaliseren

Naast bovenstaande aanpassingen is er ook getest op gepersonaliseerde content binnen de campagnes. Door geregeld A/B testen uit te voeren konden we de content steeds verder optimaliseren. Onze analyses van de gebruiksdata waren hierin leidend.

De kwetsbare doelgroep

Voor de kwetsbare doelgroep, de minima in Den Haag, zijn we aangehaakt als sparringpartner op het gebied van online marketing. En gingen we ook voor de See-Think en Do fase aan de slag. Hier hebben we SEA en social media marketing voor ingezet. Zo werd het onderscheidend vermogen in deze gemeente van Nederland versterkt.

En met succes!

Door maximaal te testen en constant te optimaliseren zijn de doelstellingen behaald. We behaalden de maximale CPO & overtroffen onze doelstellingen m.b.t. het conversiepercentage. De kwaliteit van het websiteverkeer t.o.v. 2019 is sterk verbeterd. En er is zelfs een record binnengesleept voor de target van nieuwe polissen. Het hanteren van de CPO-targets heeft uiteindelijk gezorgd voor een flinke besparing in het mediabudget. Voor ons is het nogmaals bevestigd: een duidelijke propositie op basis van echte data werkt!

Ook benieuwd wat Perplex voor jou kan betekenen? Neem contact met ons op!

Lees ook

Perplex Digital gaat nog meer digitale verwachtingen overtreffen met Green Park Investment Partners