Blijf op de hoogte met onze gedeelde kennis!

Internetmarketingblog

Marketing in de zorg van morgen

Als online partner van de ziekenhuizen Rijnstate, VieCuri en ZGT, zijn veranderingen in de zorg bij ons dagelijks aan de orde. We lopen graag voorop, dus lieten Anique en Marjolijn zich op een zonnige woensdagochtend onderdompelen in de wereld van ziekenhuizen, zorginstellingen en vooral het leven als 'patiënt'. Het congres 'Marketing in de zorg van morgen', georganiseerd door Zorgtotaal en bedrijfsvereniging MOA, inspireerde hoe - voor ons vooral online natuurlijk - de wensen en behoeften van de patiënt meer centraal kunnen worden gesteld.

Lees verder

Mobiele site bepaalt ranking in Google

Na het bezoek van Mark en Robin aan SMX München reisden onze collega’s Jeffrey en Olaf af naar de mooie westkust van de Verenigde Staten, om in San José SMX (Search Marketing Expo) bij te wonen. In dit blog belichten we één van de trends die daar aan bod kwamen, namelijk: ‘mobile first’. Dit onderwerp leverde de afgelopen tijd behoorlijk wat vragen op. Wanneer zet Google de ‘mobile-first index’ in als basis voor de zoekresultaten, welke verandering brengt dit teweeg én wat kunt u doen om u hierop voor te bereiden?

Lees verder

SMX München 2017: van zoekresultaten naar antwoorden

SMX (Search Marketing Expo) is een van de meest toonaangevende events rondom zoekmachinemarketing en digitale marketing. Er worden in 2017 maar liefst zeven SMX conferenties georganiseerd over de hele wereld. Vanuit Perplex reizen dit jaar drie koppels af naar drie verschillende locaties. De opdracht is simpel: dompel je onder in de wondere wereld van zoekmachinemarketing en neem een grote tas inspiratie en nieuwe kennis mee terug naar Arnhem. Mark en Robin trappen af met een bezoek aan SMX München en delen in dit blog een aantal van de hot topics.

Lees verder

Zoekmachinemarketing: hoe u de strijd aangaat voor een toppositie

Optimale vindbaarheid in de resultaten van zoekmachines, wie wil dat nou niet? Er zijn twee varianten van zoekmachinemarketing die bij kunnen dragen aan een goede positie van uw website. De eerste is zoekmachine optimalisatie (SEO; Search Engine Optimization), een langetermijnkanaal en zeer waardevol. De tweede variant is zoekmachine adverteren (SEA; Search Engine Advertising), dit is snel én relatief eenvoudig in te zetten. In dit blogitem gaan wij kort in op de combinatie van SEO en SEA en laten wij zien op welke wijze VGZ en Bewuzt, ook tijdens de belangrijkste periode van het jaar, online goed zichtbaar zijn.

Lees verder

De vraag is niet of, maar welke videocontent u inzet

Videocontent is niet meer weg te denken. Het klinkt misschien een beetje afgezaagd, maar de impact groeit meer en meer. Per dag worden er 5 miljard video’s bekeken op YouTube, waarvan 1 miljard mobiel. Er wordt per minuut (!) 300 uur aan video geüpload naar YouTube en per maand 3,25 miljard uur aan beeldmateriaal bekeken!

Lees verder

Gazelle contentcreatie: anders dan anders?

'Contentmarketing’, iedereen heeft het erover, maar hoe past u het nu succesvol toe? Hoe creëert u relevante en waardevolle content? Ons advies: breng in kaart welke stappen de gebruiker doorloopt, voorafgaand aan een aankoop of informatieaanvraag. Bepaal vervolgens per fase aan welke content behoefte is. Met welke vragen lopen mensen rond, welke factoren spelen een rol en wat zijn de afwegingen?

Waar online content normaal gesproken kort en bondig is, is er bij de Elektrische fietsen pagina van Gazelle vooral gekeken naar het zo volledig mogelijk kunnen ondersteunen en adviseren van de doelgroep. Er is gekozen voor een kwalitatieve en objectieve insteek. De webpagina heeft niet als doel om direct fietsen van Gazelle te promoten, maar om de bezoeker te laten zien dat Gazelle alles weet van én over elektrische fietsen. Wat hieraan vooraf ging leest u in deze blog.

Lees verder

Perplex biedt Fontys studenten een kijkje in de keuken

Om opleidingen goed aan te laten sluiten bij de praktijk, leveren we hier zelf graag een bijdrage aan. Dus: 1 echte case, 4 sprints en 6 projectgroepen. Fontys Hogescholen en Perplex gaven studenten voor de derde maal op rij een kijkje in de professionele keuken.

Hoe doe je onderzoek, welk concept is onderscheidend en welke uitwerking is vervolgens levensvatbaar? Voor de einddemo reisden we af naar Eindhoven, waar de 6 projectgroepen streden om de felbegeerde Perplex snowglobe.

Lees verder

27 tips om uw conversie te verhogen

Veel website-eigenaren besteden tijd en geld aan zoekmachinemarketing (SEO & SEA) en vergeten conversieoptimalisatie. Ze zijn tevreden met een conversiepercentage van 1 of 2%, maar beseffen zich niet dat met kleine aanpassingen een beter resultaat haalbaar is. Bezoekers omzetten naar leads of kopers is deels een wetenschap, deels een kunst. Er is geen standaardformule die u toe kunt passen, maar het aantal conversies is wel te stimuleren. Wij geven 27 praktische conversietips op het gebied van webdesign, laadtijd, e-commerce, remarketing, e-mailmarketing, A/B testen én content.

Lees verder