Blijf op de hoogte met onze gedeelde kennis!

Internetmarketingblog

RSS Feed

SMX Advanced 2019: Inzichten op het gebied van SEO & SEA

Search Marketing Expo (SMX) is ’s werelds grootste conferentie gericht op zoekmachinemarketing (SEO en SEA). Dit jaar reisden Mariëlle, Ilse en Robin af naar Berlijn om de eerste Europese editie van SMX Advanced bij te wonen. Met veel inspiratie en nieuwe inzichten keerden zij terug naar Arnhem. In deze blog delen we enkele opvallende inzichten en ontwikkelingen op het gebied van zoekmachineoptimalisatie en Google Ads.

Lees verder

Beheer je Umbraco website met je stem via Google Home

Sinds 24 oktober is Google Home eindelijk in het Nederlands beschikbaar. Je kan vanaf dan vanuit je eigen huiskamer én in je moedertaal praten met deze slimme speaker. Bij Perplex geloven we dat spraak een steeds belangrijkere rol gaat spelen in ons dagelijks leven. Om ons voor te bereiden op deze (r)evolutie zijn we ruim een jaar geleden begonnen met experimenteren. Wat willen en kunnen we met Google Home? Hoe kunnen we Google Home inzetten in ons dagelijks werk? Kan Google Home ons helpen nóg efficiënter te werken? In dit blog presenteren we onze proof-of-concept-package voor ons favoriete CMS: Umbraco.

Lees verder

Maak de cirkel rond

Eerder schreef ik als Senior Marketing Professional een column voor MarketingTribune. Strategie en creatie zijn vaak twee aparte werelden, waarin de vertaling van een concept een eigen leven kan gaan leiden. Of andersom: het pagina's dikke rapport een heel mooi verhaal lijkt, maar praktisch gezien niet levensvatbaar is.

In mijn visie gaan strategie en creatie hand in hand, maar hoe doe je dat? Een Marketing Framework en internetmarketing canvas bieden houvast, dus lees snel verder!

Lees verder

Een logische reis voor de bezoeker

Een reisspecialist met een bestemmingspagina voor de Verenigde-Staten. Het doel: zo veel mogelijk vakanties boeken. Kan je die content zo optimaliseren dat mensen uiteindelijk méér vakanties boeken? Wij deden het en het kon! Na 2 maanden zorgde de geoptimaliseerde pagina voor +33% meer conversie. Hoe we dat hebben aangepakt? We laten het graag zien. 

Lees verder