Blijf op de hoogte met onze gedeelde kennis!

Internetmarketingblog

De vraag is niet of, maar welke videocontent u inzet

Videocontent is niet meer weg te denken. Het klinkt misschien een beetje afgezaagd, maar de impact groeit meer en meer. Per dag worden er 5 miljard video’s bekeken op YouTube, waarvan 1 miljard mobiel. Er wordt per minuut (!) 300 uur aan video geüpload naar YouTube en per maand 3,25 miljard uur aan beeldmateriaal bekeken!

Lees verder

Gazelle contentcreatie: anders dan anders?

'Contentmarketing’, iedereen heeft het erover, maar hoe past u het nu succesvol toe? Hoe creëert u relevante en waardevolle content? Ons advies: breng in kaart welke stappen de gebruiker doorloopt, voorafgaand aan een aankoop of informatieaanvraag. Bepaal vervolgens per fase aan welke content behoefte is. Met welke vragen lopen mensen rond, welke factoren spelen een rol en wat zijn de afwegingen?

Waar online content normaal gesproken kort en bondig is, is er bij de Elektrische fietsen pagina van Gazelle vooral gekeken naar het zo volledig mogelijk kunnen ondersteunen en adviseren van de doelgroep. Er is gekozen voor een kwalitatieve en objectieve insteek. De webpagina heeft niet als doel om direct fietsen van Gazelle te promoten, maar om de bezoeker te laten zien dat Gazelle alles weet van én over elektrische fietsen. Wat hieraan vooraf ging leest u in deze blog.

Lees verder

Perplex biedt Fontys studenten een kijkje in de keuken

Om opleidingen goed aan te laten sluiten bij de praktijk, leveren we hier zelf graag een bijdrage aan. Dus: 1 echte case, 4 sprints en 6 projectgroepen. Fontys Hogescholen en Perplex gaven studenten voor de derde maal op rij een kijkje in de professionele keuken.

Hoe doe je onderzoek, welk concept is onderscheidend en welke uitwerking is vervolgens levensvatbaar? Voor de einddemo reisden we af naar Eindhoven, waar de 6 projectgroepen streden om de felbegeerde Perplex snowglobe.

Lees verder

27 tips om uw conversie te verhogen

Veel website-eigenaren besteden tijd en geld aan zoekmachinemarketing (SEO & SEA) en vergeten conversieoptimalisatie. Ze zijn tevreden met een conversiepercentage van 1 of 2%, maar beseffen zich niet dat met kleine aanpassingen een beter resultaat haalbaar is. Bezoekers omzetten naar leads of kopers is deels een wetenschap, deels een kunst. Er is geen standaardformule die u toe kunt passen, maar het aantal conversies is wel te stimuleren. Wij geven 27 praktische conversietips op het gebied van webdesign, laadtijd, e-commerce, remarketing, e-mailmarketing, A/B testen én content.

Lees verder

Het marketingmodel van McKinsey en de rol van content

De doelgroep op de juiste momenten én plekken bereiken, met de juiste boodschap. Voor marketeers wordt deze uitdaging steeds groter, door het groeiende aantal contactmomenten en de wisselwerking tussen offline en online. Een marketingmodel biedt hierbij houvast.

Het AIDA-model is een klassieker en gaat uit van een trechter, zoals statistiekenpakket Google Analytics dat ook hanteert bij het bereiken van doelconversies. Maar, McKinsey biedt een heel ander inzicht: in iedere fase kunnen er ook keuzes bijkomen, in plaats van dat er in het proces enkel alternatieven afvallen. Hoe zit dat precies en op welke manier speelt u daar slim op in?

Lees verder

How To Make It Work: digitale marketing innovatie

Op 26 oktober 2016 was het zover, het congres voor digitale marketing innovatie: ‘How To Make It Work’. Georganiseerd door IAB Nederland, met Perplex als hoofdsponsor. Een evenement voor marketeers én media professionals met praktische tips. Verrassende sprekers als Marnick Vandebroek, Tom Morton en Jeroen Lemaire betraden het podium. In deze blog een overzicht van wat je eigenlijk niet had mogen missen.

Lees verder

SearchLove Londen 2016: contentmarketing & machine learning

Twee dagen boordevol sessies over de nieuwste online marketing ontwikkelingen… én een Engels pintje in de prachtige Londense 'The Brewery'. Het congres SearchLove op 17 & 18 oktober was op alle vlakken een succes! Een aanrader voor elke online marketeer. In deze blog kijken we terug op 2 hot topics: contentmarketing en de machine learning revolutie.

Lees verder

Perplex @ SMX Londen (3/3)

Search Marketing Expo (SMX) is één van de meest toonaangevende conferenties voor internetmarketeers. Elk jaar vinden er meerdere edities plaats in Europa en de VS. Dit jaar zijn onze collega's Mariëlle en Mark afgereisd naar Londen om op 18 en 19 mei SMX bij te wonen.

In de derde én laatste blog over SMX gaan we in op 'Remarketing Lists for Search Ads'.

Lees verder