Blijf op de hoogte met onze gedeelde kennis!

Internetmarketingblog

Perplex @ SMX Londen (3/3)

Search Marketing Expo (SMX) is één van de meest toonaangevende conferenties voor internetmarketeers. Elk jaar vinden er meerdere edities plaats in Europa en de VS. Dit jaar zijn onze collega's Mariëlle en Mark afgereisd naar Londen om op 18 en 19 mei SMX bij te wonen.

In de derde én laatste blog over SMX gaan we in op 'Remarketing Lists for Search Ads'.

Lees verder

Perplex @ SMX Londen (2/3)

Search Marketing Expo (SMX) is één van de meest toonaangevende conferenties voor internetmarketeers. Elk jaar vinden er meerdere edities plaats in Europa en de VS. Dit jaar zijn onze collega's Mariëlle en Mark afgereisd naar Londen om op 18 en 19 mei SMX bij te wonen.

In deze tweede blog zullen meerdere vormen van 'automatiseren' de revue passeren.

Lees verder

Perplex @ SMX Londen (1/3)

Search Marketing Expo (SMX) is één van de meest toonaangevende conferenties voor internetmarketeers. Elk jaar vinden er meerdere edities plaats in Europa en de VS. Dit jaar zijn onze collega's Mariëlle en Mark afgereisd naar Londen om op 18 en 19 mei SMX bij te wonen.

De komende twee weken gaan we verder in op de onderwerpen 'Automatiseren' en 'RLSA'. In deze blog staat 'Dynamic Search Ads' centraal.

Lees verder

Is adverteren in Microsoft Bing interessant?

In tegenstelling tot Amerika, waar het marktaandeel van Microsoft Bing circa 10% bedraagt, is het marktaandeel in Nederland zo’n 3%. Google neemt maar liefst 96% procent van de zoekmachinemarkt voor haar rekening. Toch laat Bing een stijging zien in 2015/2016, met name dankzij de introductie van een nieuwe Windows. Ondanks dat Google het grootste aandeel heeft, kan het toch slim zijn om ook over Bing na te denken. Zeker nu Bing marktaandeel wint op desktop/laptop (6,5%) en Google (91,2%). Het tweede kwartaal laat zien dat Google op mobiel en tablet nog steeds koploper is met zo’n 98% marktaandeel.

Lees verder

Pinterest: niet zomaar een sociaal netwerk

We liken, (re)tweeten en delen wat af. Via Facebook, Twitter, LinkedIn en Google+ verspreiden we interessante teksten, beelden en video's. Pinterest doet het anders. Dit sociale netwerk draait op de kracht van beeld. Pinterest groeit ook in 2015 rustig door en het aantal Pinterest gebruikers is zelfs gestegen naar 2 miljoen. De moeite waard om eens te kijken wat het precies is en u ermee kunt.

Lees verder

27 tips om uw conversie te verhogen

Veel website-eigenaren besteden tijd en geld aan zoekmachineoptimalisatie, maar vergeten zich vervolgens te richten op conversieoptimalisatie. Ze zijn tevreden met 1 of 2% aan conversies, zonder dat ze beseffen dat met enkele kleine aanpassingen een hoger percentage haalbaar is.

Bezoekers omzetten naar kopers is deels een wetenschap, deels een kunst. Er is geen standaardformule die u toe kunt passen, maar het aantal conversies is wel te stimuleren. Hierbij 27 praktische tips voor conversieoptimalisatie.

Lees verder

7 fabels over adverteren met Google AdWords

Google AdWords: bijna iedereen weet er wel iets van, maar toch heersen er nog diverse misvattingen over. Er wordt veel geschreven over Google AdWords in forums en blogs, alleen klopt de informatie lang niet altijd. Hoe weet u nu wat feit is en wat fabel? Naar aanleiding van een artikel op Google Inside AdWords gaan wij in op verschillende fabels, aangevuld met de door ons meest gehoorde misvattingen over adverteren met Google AdWords.

Lees verder