Perplex biedt Fontys studenten een kijkje in de keuken

Om opleidingen goed aan te laten sluiten bij de praktijk, leveren we hier zelf graag een bijdrage aan. Dus: 1 echte case, 4 sprints en 6 projectgroepen. Fontys Hogescholen en Perplex gaven studenten voor de derde maal op rij een kijkje in de professionele keuken.

Hoe doe je onderzoek, welk concept is onderscheidend en welke uitwerking is vervolgens levensvatbaar? Voor de einddemo reisden we af naar Eindhoven, waar de 6 projectgroepen streden om de felbegeerde Perplex snowglobe.

Lees verder

27 tips om uw conversie te verhogen

Veel website-eigenaren besteden tijd en geld aan zoekmachinemarketing (SEO & SEA) en vergeten conversieoptimalisatie. Ze zijn tevreden met een conversiepercentage van 1 of 2%, maar beseffen zich niet dat met kleine aanpassingen een beter resultaat haalbaar is. Bezoekers omzetten naar leads of kopers is deels een wetenschap, deels een kunst. Er is geen standaardformule die u toe kunt passen, maar het aantal conversies is wel te stimuleren. Wij geven 27 praktische conversietips op het gebied van webdesign, laadtijd, e-commerce, remarketing, e-mailmarketing, A/B testen én content.

Lees verder

Het marketingmodel van McKinsey en de rol van content

De doelgroep op de juiste momenten én plekken bereiken, met de juiste boodschap. Voor marketeers wordt deze uitdaging steeds groter, door het groeiende aantal contactmomenten en de wisselwerking tussen offline en online. Een marketingmodel biedt hierbij houvast.

Het AIDA-model is een klassieker en gaat uit van een trechter, zoals statistiekenpakket Google Analytics dat ook hanteert bij het bereiken van doelconversies. Maar, McKinsey biedt een heel ander inzicht: in iedere fase kunnen er ook keuzes bijkomen, in plaats van dat er in het proces enkel alternatieven afvallen. Hoe zit dat precies en op welke manier speelt u daar slim op in?

Lees verder
Nieuws

Geniet van kerst & proost op een mooi nieuwjaar!

Niet omdat het moet, maar omdat het mag.. Wij vierden kerst geheel in stijl met een foute kersttrui-competitie, lunch en borrel. Zelfs een kerstmarc schoof aan, maar Leon ging als trotse winnaar naar huis met een wel heel speciaal cadeau!

Via deze weg wensen we iedereen hele fijne kerstdagen en proosten we alvast op een geweldig 2017!

DUUG Meetup: secure your Umbraco

Als online marketingbureau is het Umbraco CMS één van de belangrijkste hulpmiddelen bij het realiseren en beheren van een website. Umbraco is een zeer uitgebreid, gebruiksvriendelijk, open source Content Management Systeem en heeft de flexibiliteit om sites van klein en eenvoudig tot uitgebreid en zeer complex te ondersteunen.

Op woensdagavond 30 november organiseerde Perplex samen met Stichting DUUG (Dutch Umbraco User Group) een geslaagde Umbraco-avond. De deelnemers werden om 18.00 uur ontvangen met een hapje en een drankje, om vervolgens aandachtig te luisteren naar onze collega Jeffrey en de twee heren van True People; Ron en Richard. Interessante onderwerpen als web security en de combinatie Umbraco, MVC en Agile kwamen aan bod. De avond werd afgesloten met een borrel en de mogelijkheid om ervaringen en kennis uit te wisselen.

Lees verder

Umbraco Forms on Perplex Steroids

About a year ago, we've started using Umbraco Forms a lot. More and more clients expressed the desire to be able to create and manage their own forms as well as the ability to see detailed statistics on these forms. And well, Umbraco Forms is the solution to these questions.

Lees verder

Umbraco UK Festival 2016: Development & Umbraco in Business

Op 3 en 4 november was het zover; de 7e editie van het Umbraco UK Festival in Londen. Een jaarlijks terugkerend event, georganiseerd door Cogworks. Onze collega's Tim & Ferdy wilden dit niet missen en reisden met z'n tweeën af naar Londen. Het evenement startte op donderdag met een Hackathon. De vrijdag stond geheel in het teken van interessante workshops en lezingen. Dit jaar lag de focus niet alleen op development, maar waren er ook sessies gericht op ‘Umbraco in Business’.

Lees verder

How To Make It Work: digitale marketing innovatie

Op 26 oktober 2016 was het zover, het congres voor digitale marketing innovatie: ‘How To Make It Work’. Georganiseerd door IAB Nederland, met Perplex als hoofdsponsor. Een evenement voor marketeers én media professionals met praktische tips. Verrassende sprekers als Marnick Vandebroek, Tom Morton en Jeroen Lemaire betraden het podium. In deze blog een overzicht van wat je eigenlijk niet had mogen missen.

Lees verder