Zoekmachinemarketing: hoe u de strijd aangaat voor een toppositie

Optimale vindbaarheid in de resultaten van zoekmachines, wie wil dat nou niet? Er zijn twee varianten van zoekmachinemarketing die bij kunnen dragen aan een goede positie van uw website. De eerste is zoekmachine optimalisatie (SEO; Search Engine Optimization), een langetermijnkanaal en zeer waardevol. De tweede variant is zoekmachine adverteren (SEA; Search Engine Advertising), dit is snel én relatief eenvoudig in te zetten. In dit blogitem gaan wij kort in op de combinatie van SEO en SEA en laten wij zien op welke wijze VGZ en Bewuzt, ook tijdens de belangrijkste periode van het jaar, online goed zichtbaar zijn.

Lees verder

De vraag is niet of, maar welke videocontent u inzet

Videocontent is niet meer weg te denken. Het klinkt misschien een beetje afgezaagd, maar de impact groeit meer en meer. Per dag worden er 5 miljard video’s bekeken op YouTube, waarvan 1 miljard mobiel. Er wordt per minuut (!) 300 uur aan video geüpload naar YouTube en per maand 3,25 miljard uur aan beeldmateriaal bekeken!

Lees verder

NIMA te gast bij Perplex: een avond over karaktervol positioneren

Hoe positioneert u een merk zodat het een herkenbaar karakter krijgt, waardoor mensen zich er automatisch tot aangetrokken voelen? Naast het aanbieden van een goed product is het bouwen van een sterk merk belangrijker dan ooit te voren. Afgelopen maandag deelde spreker Marc van Eck zijn kennis over dit onderwerp, tijdens de regio-sessie van NIMA. Bij ons op kantoor deed hij vijf, volgens ons opvallende uitspraken, die wij graag met u delen.

Lees verder

Partner in Education van de Fontys

Sinds vanochtend is het officieel! De aankomende 4 jaar verbindt Perplex zich als Partner in Education met de Fontys Hogeschool ICT in Eindhoven. Olaf ondertekende het convenant met directeur Ad Visser, tijdens de eindexpositie van NEXT.

Het experimentele project NEXT, waarbij Perplex ook in de jury aanschoof, gaf studenten een week de tijd om een innovatief product neer te zetten rondom het thema SPY: spionage in de breedste zin van het woord. 

Lees verder

Gazelle contentcreatie: anders dan anders?

'Contentmarketing’, iedereen heeft het erover, maar hoe past u het nu succesvol toe? Hoe creëert u relevante en waardevolle content? Ons advies: breng in kaart welke stappen de gebruiker doorloopt, voorafgaand aan een aankoop of informatieaanvraag. Bepaal vervolgens per fase aan welke content behoefte is. Met welke vragen lopen mensen rond, welke factoren spelen een rol en wat zijn de afwegingen?

Waar online content normaal gesproken kort en bondig is, is er bij de Elektrische fietsen pagina van Gazelle vooral gekeken naar het zo volledig mogelijk kunnen ondersteunen en adviseren van de doelgroep. Er is gekozen voor een kwalitatieve en objectieve insteek. De webpagina heeft niet als doel om direct fietsen van Gazelle te promoten, maar om de bezoeker te laten zien dat Gazelle alles weet van én over elektrische fietsen. Wat hieraan vooraf ging leest u in deze blog.

Lees verder

Perplex biedt Fontys studenten een kijkje in de keuken

Om opleidingen goed aan te laten sluiten bij de praktijk, leveren we hier zelf graag een bijdrage aan. Dus: 1 echte case, 4 sprints en 6 projectgroepen. Fontys Hogescholen en Perplex gaven studenten voor de derde maal op rij een kijkje in de professionele keuken.

Hoe doe je onderzoek, welk concept is onderscheidend en welke uitwerking is vervolgens levensvatbaar? Voor de einddemo reisden we af naar Eindhoven, waar de 6 projectgroepen streden om de felbegeerde Perplex snowglobe.

Lees verder

27 tips om uw conversie te verhogen

Veel website-eigenaren besteden tijd en geld aan zoekmachinemarketing (SEO & SEA) en vergeten conversieoptimalisatie. Ze zijn tevreden met een conversiepercentage van 1 of 2%, maar beseffen zich niet dat met kleine aanpassingen een beter resultaat haalbaar is. Bezoekers omzetten naar leads of kopers is deels een wetenschap, deels een kunst. Er is geen standaardformule die u toe kunt passen, maar het aantal conversies is wel te stimuleren. Wij geven 27 praktische conversietips op het gebied van webdesign, laadtijd, e-commerce, remarketing, e-mailmarketing, A/B testen én content.

Lees verder

Het marketingmodel van McKinsey en de rol van content

De doelgroep op de juiste momenten én plekken bereiken, met de juiste boodschap. Voor marketeers wordt deze uitdaging steeds groter, door het groeiende aantal contactmomenten en de wisselwerking tussen offline en online. Een marketingmodel biedt hierbij houvast.

Het AIDA-model is een klassieker en gaat uit van een trechter, zoals statistiekenpakket Google Analytics dat ook hanteert bij het bereiken van doelconversies. Maar, McKinsey biedt een heel ander inzicht: in iedere fase kunnen er ook keuzes bijkomen, in plaats van dat er in het proces enkel alternatieven afvallen. Hoe zit dat precies en op welke manier speelt u daar slim op in?

Lees verder