Internetmarketingblog

Zoekmachinemarketing

Wat is de kracht van ‘Remarketing Lists for Search Ads’? In onze derde blog naar aanleiding van de SMX, alle ins & outs van deze retargeting methode.

Lees verder


In deze tweede blog vertellen we meer over verschillende vormen van 'automatiseren’, duidelijk hot-topic tijdens SMX in Londen.

Lees verder


Search Marketing Expo (SMX) is één van de meest toonaangevende conferenties voor internetmarketeers. Dit jaar bezochten we de editie in het mooie Londen.

Lees verder


Logo Operation Market Garden 70
De Made in [Arnhem] Bokaal wordt elk jaar uitgereikt aan de organisatie of het initiatief dat het meest heeft betekend voor de promotie van Arnhem. Dit jaar is de bokaal gewonnen door de Stichting Airborne Herdenkingen en Liberation Route Europe voor de campagne 'MarketGarden70'. Een campagne waar Perplex haar steentje aan heeft bijgedragen!

Lees verder


Remarketing is niet meer weg te denken uit de online marketingmiddelenmatrix. Toch wordt remarketing lang niet altijd ingezet. Jammer, want het is namelijk vaak conversieverhogend!

Lees verder


Het WK 2014 is officieel gestart: de eerste wedstrijd is gespeeld. Maar wat houdt ons zoal bezig rondom dit WK? Dat antwoord geeft Google ons met een trendpagina. Interessant!

Lees verder


Zo nu en dan steken we ook de grens over om onze kennis te verdiepen. Dit keer was het aan Mariëlle en Lobke om een bezoek te brengen aan de Search Marketing eXpo in Londen.

Lees verder


Logo PIBN
"Gefeliciteerd! Jullie zijn nu officieel lid van PIBN, hét platform voor de beste internetbureau's!" Deze boodschap zorgde vanochtend voor een klein feestje bij ons op kantoor.

Lees verder


Distilled Searchlove
Een aantal keer per jaar bezoekt Perplex buitenlandse congressen om nieuwe ideeën op te doen en kennis uit te wisselen met internationale specialisten en collega-internetmarketeers. Maandag 28 en dinsdag 29 oktober bezocht Olaf Distilled Searchlove in Londen.

Lees verder


Verschillende apparaten, dekstop, tablet en mobiel
Google AdWords blijft zich ontwikkelen. Vanaf 22 juli worden alle huidige campagnes overgezet naar 'geoptimaliseerde campagnes'. Wat zijn deze nieuwe campagnes, welke voordelen bieden ze en hoe speel je hierop in?

Lees verder


Een gastcollege geven voor een klas vol eerstejaars Hbo-studenten: de uitdaging voor Perplex om de studenten in anderhalf uur wat bij te brengen over zoekmachine optimalisatie.

Lees verder


Minister Kamp van Economische Zaken presenteerde op eerste Pinksterdag een wetsvoorstel tot wijziging van de cookiewet. Welke veranderingen ziet de minister graag?

Lees verder


De Tweede Kamer heeft zich uitgesproken over cookiepop-ups. VVD en PvdA vinden dat de huidige regels onwerkbaar zijn voor de gebruiker en vragen minister Kamp (Economische Zaken) om opheldering.

Lees verder


Tijdens Cookiedebat 2.0 sprak de OPTA over de cookiewetgeving. De balans werd opgemaakt nu de actieve handhaving op het naleven van de wet sinds 1 januari 2013 gestart is. Ook benieuwd naar de mening van de OPTA?

Lees verder


Naar aanleiding van het voorstel voor een ruimere cookiewet (D66), heeft Minister Kamp (EZ) laten weten met de OPTA in overleg te gaan. Een uitzondering voor analytische cookies lijkt hiermee dichterbij.

Lees verder