ChangeMyCar

Leasen helemaal afgestemd op de klant

Hoe zorg je dat leaserijders, die niet vast willen zitten aan vast contract, persoonlijker worden benaderd en meer vrijheid hebben? Een ingewikkelde en snel ontwikkelende vraag in de auto-industrie. ChangeMyCar geeft een gewaagd antwoord waarmee ze autolease écht op z'n kop wil gaan zetten. 

ChangeMyCar wint de 'Fleet Industry Award 2018'!

ChangeMyCar heeft de felbegeerde Fleet Industry Award 2018 gewonnen! De award wordt jaarlijks uitgereikt tijdens de Fleet Europe Summit in Barcelona aan een organisatie die opmerkelijke en innovatieve producten, tools of services aanbiedt. Het is dé award op het gebied van fleet managment.

Leuk leasen

Geen langdurig leasecontract en persoonlijker leasen: dat was de conclusie nadat ChangeMyCar, een startup vanuit Athlon, uitgebreid veldonderzoek had gedaan. Dit was ook het startpunt. Door je leaseauto gemakkelijk en per maand te kunnen wisselen wil ChangeMyCar leasen leuk maken.

Met dit idee namen zij Perplex in de arm voor de realisatie. Door in een vroegtijdig stadium aan te haken, konden we een gezamenlijk doel definiëren en gericht werken naar een eindproduct met een pittige deadline. Met wederzijds enthousiasme en heel veel ideeën gingen we aan de slag. Een nauwe samenwerking die voor veel creativiteit zorgde!

Iteratief te werk gaan

ChangeMyCar wilde direct concreet aan de gang gaan en in een recordtempo van drie dagen (ja, echt) was een eerste versie van Umbraco ingericht en kon de klant leaseauto’s toevoegen. Hierdoor kreeg de klant direct een gevoel bij de werking van de website. Vervolgens werkten we iteratief, om zo veel mogelijk te blijven testen en vroegtijdig problemen te signaleren. Het project werd duidelijk opgedeeld in fases en geprioriteerd op basis van de klantwensen.

Mobile-first design

Leasewebsites zijn meestal zakelijk ingestoken. ChangeMyCar wilde wat anders: een soort Tinder voor leasen. Om in te kunnen zetten op een interfase die gericht is op touch en swipen, én de doelgroep voornamelijk een mobiel gebruikt, hebben we specifiek gekozen voor een mobile-first design. Het swipen door het autoaanbod geeft de gebruikers het gevoel dat ze op een leuke manier met leasen bezig zijn.

“Het eindresultaat is dat we in drie maanden - en dat vind ik erg snel - zijn gegaan van een ruw idee, een te groot idee, naar een bedrijf wat echt smoel heeft. We lossen een probleem op voor klanten en we hebben een hele gave web-app, waarmee rijders op een leuke manier hun automobiliteit inregelen. 
En dat is supergaaf!”
 

– Paul Bouwmeester CEO van ChangeMyCar