Digital team as a service

  • Athlon International - Umbraco CMS - Strategie - Content
  • Leestijd: 3 minuten
Jeffrey Schoemaker Solutions architect

Al sinds 2017 werken Perplex en Athlon samen. Als digitale partner verwacht Athlon advies en inspiratie én een digitale inhaalslag. Met als startpunt een uitgebreid en internationaal onderzoek waarbij de huidige status van de internationale digitale tak werd vastgesteld, de digitale volwassenheid van Athlon in elk land werd bepaald en de bestaande middelen en de toepassing daarvan werd vastgesteld. Het idee voor één eenvoudig en intuïtief platform voor alle landen en alle talen was de eerste uitkomst. Een platform dat werkt voor de marketeer en inspiratie en advies biedt. Een platform dat vanzelfsprekend ook voldoet aan juridische en IT-vereisten. En een schaalbaar internationaal platform waardoor kosten, uitbreidingen en de Brand StyleGuide beter te managen zijn. Een digitaal platform dat alle huidige en toekomstige Athlon landen faciliteert.

  • Aantal websites 16 en dat aantal groeit...
  • Time to market -85% ideeën worden razendsnel gelanceerd

Samen voorop blijven lopen

Stap 1 is een eenvoudig, intuïtief en functioneel rijk platform in één systeem dat werkt voor alle landen. Hiervoor werden de daadwerkelijke behoefte van alle landen waarin Athlon actief is in kaart gebracht. Aanvullende doelen van de nieuwe website zijn meer efficiëntie, hogere conversies en inspiratie om te blijven verbeteren. Stuk voor stuk pijlers die de basis vormen voor alle aparte onderdelen van het project en waar gedurende het proces naar gerefereerd wordt.

De eerste livegang was voor Athlon Internationaal. Daarna volgden al snel kick-offs om alle landenwebsites te migreren. Zo werkt Athlon in een rap tempo aan haar internationale digitale positie.

Quote start
“This website reflects Athlon Sweden’s customer focus and commitment to excellence.”

Pernilla Carlsson - Marketing Specialist Athlon Sweden

Quote stop

Teamprestatie met een plan

Gelijktijdig evolueerde de huisstijl van Athlon en vertaalde Perplex die naar een nieuwe digitale brandguide. Parallel hieraan werd ook de juiste contentstrategie uitgewerkt, zodat de juiste functionaliteiten en content werden ontwikkeld en de onderdelen op een pagina ook echt bijdragen voor Athlon’s doelgroep. De centrale vraag en focus zijn de uitdagingen van de doelgroep en de toegevoegde waarde van Athlon daarin. Het beantwoorden van deze vragen in de vorm van bewijs en in een passende tone-of-voice, zorgt ervoor dat het merk visueel én inhoudelijk sterk wordt neergezet.

Het kunnen inzetten van (door)ontwikkelingen als personalisatie, marketing automation en aanbod van lease en occasions, maakt het multifunctionele platform van Athlon een duurzame investering waarmee de leasemaatschappij voorop kan blijven lopen in de markt. En middels benchmarking leren landen van elkaar hoe ze hun doelgroep en doelstellingen het beste kunnen bereiken. De sites, de digital marketeers uit de landen én Athlon & Perplex blijven elkaar versterken.

Interesse in samenwerken?

Laat je gegevens achter en we nemen contact met je op.

Jeffrey Schoemaker Solutions architect

Gerelateerde cases