Gazelle Privé Plan

Van pilot naar product

Gazelle's Privé Plan heeft voor ons een gouden randje. Opgezet als pilot om één elektrische fiets online te kunnen financieren, vervolgens door ons getest met kwalitatief gebruikersonderzoek en aangepast naar een versie 2.0. 

De verbetering van de conversie was bizar en de pilot evolueert: het wordt een daadwerkelijk online product.

Wat moet, dat moet..

Onder hoge tijdsdruk en met veel 'verplichte' content, werd de eerste versie van Gazelle's Privé Plan gerealiseerd. Om de pilot een eerlijke kans te geven, is daarom bij aanvang van het project afgesproken om de website direct na de lancering te laten testen door echte gebruikers.

Ongekend vertrouwen

Met de inzichten uit het kwalitatief gebruikersonderzoek, kregen we de vrije hand om verder te werken aan een verbeterde versie van het Privé Plan.

Met succes: onder meer verduidelijking van het concept en de voordelen, meer transparantie in de kosten en het wegnemen van knelpunten in het bestelproces, lieten de resultaten daarna groen uitslaan. De belangrijkste graadmeter, het conversiepercentage van het aantal bestelde fietsen, verdubbelde!

Het ultieme resultaat

Wat als pilot met één product begon, wordt doorontwikkeld naar een e-commerce site waar voor tientallen fietsen automatisch een financiering aangevraagd kan worden. Hierbij wordt een koppeling gemaakt met PON's systemen, het moederbedrijf van Koninklijke Gazelle. Het Privé Plan wordt écht onderdeel van Gazelle's dienstverlening.

Cliché maar waar: in verleden behaalde resultaten bieden geen garantie voor de toekomst

Doelstellingen blijven overtreffen

De online mediamix die we voor Gazelle's Privé Plan hebben uitgedacht en uitgevoerd, richt zich vooral op de customer journey fasen verdieping/voorkeur en beslissing/aankoop. Diverse internetmarketinginstrumenten raakten de juiste snaar bij de doelgroep en leidden tot bestellingen.

In het bijzonder Facebook bleek de juiste match en dat kanaal zorgde zelfs voor meer conversies dan de Google AdWords campagnes. Bij introductie van het Gazelle Privé Plan werden 50-plussers via dat kanaal nog niet zo overspoeld met gesponsorde boodschappen als inmiddels wel het geval is. Doorlopend worden de KPI's van de campagne gemonitord en bijgestuurd.

Nieuwsgierig naar voorbeelden van wat we doen?
Inkoopdashboards voor de publieke sector

Publicsoft

De publieke sector heeft te maken met enorm veel stakeholders en vaak complexe inkooptrajecten. Voor overheidsinkopers is het meestal lastig om op basis van de beperkte rapportages uit financiële systemen voldoende informatie te halen. Perplex ontwikkelde samen met Conducto en Wolcon een online spendmanagement informatie systeem. 

Bekijk deze case