Privélease van Mercedes-Benz

van productontwikkeling naar contracten

Eind 2017 proostte Mercedes-Benz Financial Services. Niet alleen op het nieuwe jaar, maar ook op een succesvolle nieuwe website die veel beloofde voor 2018: privelease.mercedes-benz.nl. Na de lancering in november ‘17 kwamen alle hoge verwachtingen rondom privélease uit. Een succesverhaal dankzij de goede samenwerking tussen Mercedes-Benz' productspecialisten en Perplex' online experts.

Mercedes-Benz Privélease wint de ‘Best custom solution’ award!

Bij het jaarlijkse festival Codegarden is de website van Mercedes-Benz Privélease in de prijzen gevallen. Voor de gemaakte koppeling binnen Umbraco tussen de verschillende databases van Mercedes-Benz Privélease, ontvingen wij de Best custom solution award. En daar zijn we natuurlijk hartstikke trots op! Meer lezen over Codegarden 2018? Lees hier onze blog.

Autorijden zonder zorgen

Perplex heeft Mercedes-Benz geholpen bij het ontwikkelen, positioneren en vervolgens zichtbaar en vindbaar worden met haar privéleaseproduct. 

Private lease wordt steeds populairder, maar roept ook nog veel vragen op. Past het wel bij mij? Is het niet te duur? Kan ik niet veel beter een auto kopen? Hoe zit het met een BKR-registratie? De informatiebehoefte van de doelgroep is het uitgangspunt voor Mercedes-Benz Privélease, we geven echte antwoorden. Twee vliegen in één klap: deze vraaggestuurde contentstrategie bezorgt ook +30% organische traffic.

Een configurator die werkt

Maandelijks stellen duizenden leads hun ideale Mercedes-Benz samen en stapt slechts een klein aandeel uit vóór het bereiken van de samenvatting. De website is gekoppeld met Mercedes-Benz' Product Informatie Management-systemen, zodat naast configuratie van het voertuig ook direct het bijbehorende leasebedrag kan worden berekend.

We zouden Perplex niet zijn als we niet zouden zorgen voor maximale klantbeleving. Naast de calculatie- en CRM-systemen van Mercedes-Benz Nederland, wordt gebruik gemaakt van de beeldbank van Mercedes-Benz Duitsland. Zo verrijken we de configurator met unieke afbeeldingen voor ieder geconfigureerd voertuig en maken we de offerte sterk visueel. Daardoor is het plaatsen van een bestelling wel heel verleidelijk!

Voor iedereen makkelijker

Dus ook voor Mercedes-Benz medewerkers. Tijdens een chat of telefoontje kan een offerte direct worden geraadpleegd. Ook het omzetten naar een contract is een peulenschil geworden, wat tijd en blije gezichten oplevert. 

Of privelease.mercedes-benz.nl goed werkt? De resultaten zijn indrukwekkend, al in de eerste maand werden de targets flink naar boven bijgesteld...

De volgende versnelling(en)

Sluit het product goed aan bij de doelgroep(en) en worden de doelstellingen behaald? Welke mogelijkheden zijn er om te optimaliseren? Doen zich nieuwe kansen voor, ontstaan er nieuwe thema’s die van belang zijn of willen we inspelen op (privélease)ontwikkelingen?

Het beantwoorden van deze vragen nemen wij voor Mercedes-Benz uit handen. Privélease wordt doorlopend doorontwikkeld en samen maken we Mercedes-Benz' naam waar: The best or nothing. 

Nieuwsgierig naar voorbeelden van wat we doen?
Personalisatie waarmee je verder komt

Verder-online.nl

Hoe kan vereniging van Advocaat-Scheidingsbemiddelaar FAS ervoor zorgen dat het publiek haar ziet als een keurmerk voor echtscheidingen? Door hard te roepen en zichzelf aan te prijzen via advertenties, óf door vrijblijvend echt goede content te bieden zodat mensen terugkomen op het moment dat het nodig is? Perplex ging samen met ZB Communicatie & Media de uitdaging aan en dat werpt zijn vruchten af: bezoeker bekijken bijna 4 pagina’s meer, zitten 9 keer langer op de website en converteren 3,74 keer meer. Hoe? Door te personaliseren!

Bekijk deze case