E-mailmarketing

Indrukwekkend communicatiekanaal

E-mailmarketing is nog vaak onderschat, ondanks de effectiviteit van het kanaal. Een van de allereerste projecten die we samen met Specsavers zijn gestart, was dan ook het opzetten van een solide e-mailmarketingbasis. Een nieuwe, nog lege database groeide eerst gestaag, maar daarna sneller en sneller. Vanuit het niets is inmiddels een database nieuwsbriefleden opgebouwd van een indrukwekkende omvang!

Volledig geïntegreerd

Vanaf dag één was er een duidelijk beeld voor ogen: een kwalitatieve database, met enkel eigen nieuwsbriefleden. Het aanmelden en verrijken is zodoende in alle online kanalen geïntegreerd. E-mailmarketing ondersteunt de marketing en PR-kalender en voorziet in individuele contactmomenten tijdens de customer journey. Als brildrager wordt u uitgenodigd deel te nemen aan de populaire Brildrager van het Jaar verkiezing. Bent u een klant met een hoortoestel? Dan ontvangt u hoorzorg servicemails. En zijn uw contactlenzen bijna op? Met een reminder bestelt u bijtijds weer nieuwe in de webshop.

Wat werkt het best?

Specsavers’ e-mailmarketing wordt meer en meer gesegmenteerd en gepersonaliseerd, waarbij een steeds groter deel van de uitingen puur op loyaliteit gericht is. 

Doorlopend wordt getest hoe openings- en doorklikpercentages kunnen worden gemaximeerd. Met succes: met een groeiend aantal nieuwsbriefleden blijven Specsavers’ cijfers groen, beter dan benchmarks.

Perplex - Marjolijn aan het werk bovenaanzicht

Interactie in detail

Welke kleur zonnebrilglazen zou u liefst kiezen? Op een laagdrempelige, aansprekende manier vragen we nieuwsbriefleden naar hun persoonlijke gegevens en voorkeuren. Waardevol inzicht voor marketingacties en nog verdere verrijking van de database.

Steady statistieken

Zonder twijfel is e-mailmarketing voor Specsavers van grote betekenis. Het is uitgegroeid tot een volwaardig communicatiekanaal met haar doelgroep. Bovendien blijkt het een belangrijk medium te zijn voor de winkelvloer: de conversie op e-mailmarketing staat in de top 5 in Google Analytics.

Nieuwsgierig naar voorbeelden van wat we doen?
Lekker uit eten
10% van alle Arnhem'ers is al fan

Content om van te smullen

Niet alleen realisatie en onderhoud van Smaakvolgers.nl is een Perplex productie. Ook de volledige contentcreatie voor de website en Facebook nemen we voor eigen rekening. Met goede reden probeert de redactie heel wat adresjes uit!

Bekijk deze case