Doeltreffende content

Specsavers' hoorzorg website

Na de ontwikkeling van nieuwe content voor Specsavers’ oogzorg, kon ook hoorzorg niet achterblijven. De nieuwe hoorzorg website vergoot de vindbaarheid en leidt tot betere conversie naar de winkels. Een belangrijk ingrediënt: doeltreffende content met een passende look & feel.

 “Gemiddeld genomen duurt het 7 jaar voordat iemand met gehoorverlies de stap neemt naar een audicien te gaan.”

Uitbreiden van doelgroep

Meestal heeft de omgeving al eerder door dat er sprake is van gehoorverlies. Met dat idee in gedachte richt de Specsavers’ hoorzorg website zich niet alleen op de 50-plusser die toe is aan een eerste hoortoestel. Ook influencers, zoals kinderen, worden aangesproken. Zij kunnen de slechthorende overtuigen om toch eens een afspraak te maken. De nieuwe website bevat tips voor naasten om iemand te motiveren iets aan zijn of haar gehoorverlies te doen.  

Mysteryshoppers

Om te ervaren hoe klanten geholpen worden, brachten vier Perplex'ers een bezoek aan een Specsavers winkel. Als ‘mysteryshoppers’ lieten zij een gehoortest afnemen en gingen zij op zoek naar de expertinformatie die de audicien te bieden heeft. Deze ervaringen gaven inzicht in de vragen die mogelijk opkomen bij een bezoek aan de audicien.

Nieuwe sitemap

Welke pagina’s hebben de hoogste prioriteit? En hoe leiden we de bezoeker zo vloeiend mogelijk naar de call-to-action? Twee vragen die beantwoord worden met de nieuwe sitemap; een overzicht waarin alle pagina’s worden weergeven. Het laat zien hoe gebruikers zich door de website navigeren.

Wij gaan voor doeltreffende content!

Klinkt leuk, maar wat bedoelen we daarmee? De content moet natuurlijk de bezoeker voorzien van de juiste informatie. Ook speelt content een belangrijke rol bij de positie in de zoekresultaten. Statistieken laten zien op welke trefwoorden en onderwerpen er vaak gezocht wordt. Met doeltreffende content stellen we niet alleen bezoeker tevreden, maar zorgen we ook voor pluspunten bij Google.

Een verbetering van kwaliteit van leven

Naast de juiste onderwerpen, kan de tone-of-voice een groot verschil maken. Niet te zakelijk, medisch of ingewikkeld, maar juist menselijk, luchtig en toegankelijk. De nieuwe website focust zich op begrip en de 'gehoorwinst' die te bereiken is: een verbetering van kwaliteit van het leven. Dit is afgestemd in de teksten en afbeeldingen.

Voordelen van Specsavers’ hoorzorg

Wat speelt een rol bij het maken van een keuze voor een hoortoestel? Natuurlijk prijs, maar ook kwaliteit, service en garantie zijn belangrijke factoren. De nieuwe pagina’s zijn opgebouwd in blokken, waardoor de professionele voordelen van Specsavers’ hoorzorg naast elkaar worden gezet. Zo wordt de consument geholpen een goede afweging te maken.

Unieke merkbeleving

De juiste combinatie van online, offline, digitaal en print heeft een versterkend effect. In plaats van online af te stemmen op offline, deden wij het dit keer andersom. De nieuwe look & feel van de website wordt binnenkort doorvertaald in de overige communicatie van Specsavers’ hoorzorg. Deze afstemming zorgt voor een unieke merkbeleving.

Nieuwsgierig naar voorbeelden van wat we doen?
Jaar na jaar meer resultaat uit internet

Specsavers.nl

Bril-, contactlens- of hoortoesteldrager? Grote kans dat u op Specsavers.nl een afspraak heeft gemaakt bij een van haar winkels. Perplex zet voor Specsavers online marketing en landingpages in om leads te genereren.

Bekijk deze case