Specsavers.nl

Jaar na jaar meer resultaat uit internet

Bril-, contactlens- of hoortoesteldrager? Grote kans dat u op Specsavers.nl een afspraak heeft gemaakt bij een van haar winkels. Perplex zet voor Specsavers online marketing en landingpages in om leads te genereren.

Customer journey framework

Alle uitingen zijn gelinkt aan ons customer journey framework. Een voorbeeld: heeft een bezoeker monturen bekeken in de gallerij, maar nog geen afspraak bij een van de winkels gemaakt? Met het adverteren van een passende aanbieding en doorverwijzing naar een conversiegerichte pagina wordt de doelgroep alsnog overtuigd bij Specsavers langs te gaan. 

Zoekmachine- en e-mailmarketing

Belangrijke bron van – samen het meeste – bezoek en conversies is zoekmachinemarketing. SEA-campagnes en zoekmachineoptimalisatie worden slim op elkaar afgestemd. Advertenties in het zoek- en displaynetwerk worden getoond aan nieuwe bezoekers van Specsavers en bestaande; middels remarketing. Resulteert een lead na het maken van een afspraak in een klant? De honderdduizenden klanten worden via e-mailmarketing wekelijks op de hoogte gehouden.

Case: e-mailmarketing

Creatie van content, landingpages en conversie

Specsavers heeft voor haar corporate site internationaal voor één content managementsysteem gekozen, waarmee ook de Nederlandse website wordt beheerd. Functioneel wordt doorontwikkeld vanuit de UK, de content en landingpages worden in samenwerking door ons gecreëerd. Een ideale combinatie om online marketing optimaal te laten landen en bezoek te sturen naar de gewenste conversiepaden.

Een Specsavers landingpage is visueel opgezet, met SEO-vriendelijke content, geoptimaliseerd voor online marketing campagnes en gericht op conversie.

Feest!

In oktober 2016 bereikten we een onvergetelijke mijlpaal. Ten opzichte van een jaar eerder, was de belangrijkste conversie gestegen tot een nieuwe recordhoogte.

Het aantal gemaakte afspraken via de website was aanzienlijk toegenomen: meer dan verdubbeld! 

De klant heeft altijd gelijk

Specsavers onderkent de waarde van gebruikersonderzoek. Samen kijken we naar diverse databronnen en wordt kwalitatief gebruikersonderzoek uitgevoerd. Zo is op basis van interviews en usability tests een kleine 100 bevindingen gesignaleerd. Analyse van deze pluspunten, knelpunten of opvallendheden levert een concreet advies ter verbetering.

Usability testresultaten bepalen toekomstige ontwikkelingen voor een 'smooth' gebruikerservaring, op Specsavers' websites en bij het online boeken van een afspraak

Nieuwsgierig naar voorbeelden van wat we doen?
Inspireren en converteren

WRC.nl

WRC Reizen, Zuid-Europa Reizen en Cruisefactory, de drie labels met bijbehorende websites waaruit WRC Reizen Groep bestond, zijn in 2015 verenigd in 1 nieuw online concept: WRC.nl. Middels 1 sterk, overkoepelend kanaal wordt 'het wereldwijde karakter' kracht bijgezet en worden alle (marketing) pijlen daarop gericht.

Bekijk deze case