Dashboard & backend

Nog betere service

Een goed product heeft geen marketing nodig, zo wordt wel eens gesteld. Perplex helpt Wagenborg Passagiersdienstens klantenservice en administratie om haar klanten nog betere service te bieden. Middels een dashboard en omvangrijke beheeromgeving kunnen problemen vaak al proactief worden getackled voordat klanten ze signaleren.

Hoe helpen we de reizigers en Wagenborg Passagiersdiensten?

Vanuit gesprekken met medewerkers van Wagenborg Passagiersdiensten, zijn al diverse goede ideeën tot uitvoering gebracht. De klantenservice kan telefonisch een kaartje verkopen en via de beheeromgeving van de webshop een e-mail met iDeal link verzenden. Puur gemak voor de klant en bij Wagenborg Passagiersdiensten vermindert de drukte bij kassa en administratie.

Overzichtelijke en gedetailleerde bestelinformatie laat in één oogopslag de status van een order zien. Hoe heeft de gebruiker betaald en wanneer is het geld ontvangen? Mocht er een incident zijn, dan wordt automatisch een hint gegeven over wat de mogelijke oorzaak is, zodat er snel en nauwkeurig kan worden opgevolgd. Ook als de bestelling nog niet is afgerond en de klant tijdens het proces belt voor support, is hulp nabij. De klantenservice kan op dat moment live meekijken via geïntegreerde screensharing.

Dashboard

In de operatie van alledag heeft Wagenborg Passagierdiensten met veel IT services te maken. Niet alleen ten behoeve van online, zoals haar website WPD.nl. Ook voor het kunnen parkeren en reizigers die door de toegangspoortjes heengaan zijn services benodigd. Het is belangrijk dat dit werkt en dat Wagenborg Passagiersdiensten er inzicht in heeft.

Zodoende is een dashboard tot stand gekomen, dat een prominente plaats binnen de serviceorganisatie heeft verworven. Alle services worden continue gemonitord en gecombineerd met realtime data zoals het websitebezoek en de bestellingen in de webshop, het actuele aantal beschikbare parkeerplaatsen en de positie van schepen.

Problemen tackelen voordat ze worden gesignaleerd

Doordat nuttige data wordt getoond aan de medewerkers die het nodig hebben, kan Wagenborg Passagiersdiensten proactief actie ondernemen. Nog voordat het impact heeft op de reisbeleving of online gebruikerservaring kan op incidenten worden geacteerd.

  • Is er een iDealstoring? Dan wordt daarvan een melding geplaatst en de betaalmogelijkheid binnen de webshop gedeactiveerd.
  • Vindt er een update plaats bij Hogia Ferry Systems, de leverancier die e-tickets uitgeeft, dan wordt het bestelproces van e-tickets tijdelijk offline gehaald.
  • Dreigt een parkeerterrein vol te raken? Bezoekers worden dan verwezen naar een ander parkeerterrein.
Nieuwsgierig naar voorbeelden van wat we doen?

Klachtenmeldpunt aanbesteden

Overheden zijn verplicht om bij een aanbesteding een onafhankelijk klachtenmeldpunt in te richten. Conducto ontwikkelde klachtenmeldpunt aanbesteden. Een out-of-the-box oplossing die overheden in staat stelt om klachten door externe deskundigen te laten beoordelen.

Bekijk deze case