WRC.nl

Inspireren en converteren

WRC Reizen, Zuid-Europa Reizen en Cruisefactory, de drie labels met bijbehorende websites waaruit WRC Reizen Groep bestond, zijn in 2015 verenigd in 1 nieuw online concept: WRC.nl. Middels 1 sterk, overkoepelend kanaal wordt 'het wereldwijde karakter' kracht bijgezet en worden alle (marketing) pijlen daarop gericht.

WRC Reizen Groep

Als je het doet, moet je het goed doen. Niet alleen het aantal kanalen, maar ook de inhoud van de voormalige sites is kritisch onder de loep genomen. Enkel die reizen en pagina's waar de doelgroep daadwerkelijk in was geïnteresseerd, zijn nieuw leven ingeblazen. Kansrijke nieuwe bestemmingen en onderwerpen zijn uitgenut. En hoe; de beleving druipt van het ontwerp, het beeld en de tekst af. 

Slimme navigatie en landingpages

Wat is van belang in de zoektocht naar een reis? Daar is geen eenduidig antwoord op te geven, wensen en eisen van verschillende bezoekers kunnen ontzettend uiteen lopen.

De oplossing?

Allerhande bouwstenen waaruit een reis bestaat, kunnen worden gebruikt voor een reisoverzicht dat exact matcht bij een specifieke zoekvraag. Met slimme filtering en flexibele landingpages, is het aantal mogelijkheden eindeloos. Door WRC Reizen kan eenvoudig een rijke pagina worden gecreëerd, met unieke content omtrent het type reisaanbod en een overzicht van de relevante reizen. Bij voldoende reizen en volume in zoekverkeer, worden bestemmingspagina's heel gericht ondersteund met online marketing.

Een kwestie van lef en vertrouwen

WRC Reizen heeft er heel bewust voor gekozen om geen '13-in-een-dozijn' reizen aan te bieden. De maatwerk reizen kunnen daarom ook niet direct worden gereserveerd, er komen nog steeds mensen aan te pas voor een goed advies. Tegelijkertijd pakt WRC internetmarketing professioneel aan en werken we samen dagelijks aan 'de juiste online reiservaring'. Het bewijs dat ook een kleinere reisorganisatie een plek kan veroveren tussen grotere online spelers.

Doel- en budgetgericht

In onze samenwerking staat resultaatgericht werken als een paal boven water: het draait om de offerteaanvragen. De doelwaarde die in Google Analytics is ingesteld, stuurt de ingezette online marketing en doorontwikkeling van de website. Het is dan ook een prachtige prestatie dat die doelwaarde stijgende is. Aanvragen worden steeds kwalitatiever; WRC weet haar doelgroep echt te overtuigen. Ook worden er verhoudingsgewijs steeds meer offertes gevraagd en stijgt het conversiepercentage. En de eindbestemming is nog niet bereikt!

Ruud Kruis, directeur en mede-eigenaar van WRC Reizen Groep, waardeert het inlevingsvermogen dat wij weten te tonen. 

Facebook Lead Ads

De e-mailnieuwsbrief is een belangrijk kanaal om reizigers warm te maken en te houden voor het reisaanbod van WRC Reizen Groep. Zodra de gelegenheid zich voordeed om nieuwe leden volledig binnen Facebook te werven, hebben we die aangegrepen. Een goed voorbeeld van hoe gehandeld kan worden naar de waardevolle inzichten die we krijgen vanuit statistieken in Google Analytics en gesprekken met WRC Reizen. 

Nieuwsgierig naar voorbeelden van wat we doen?
Inspiratieplatform

Bolsius.com

Twee belangrijke aanleidingen voor vernieuwing van Bolsius.com, waren de nog niet geoptimaliseerde mobiele weergave en achterliggende techniek van de website. Naast de wensen vanuit IT, vroeg ook de presentatie aan de doelgroep om een nieuwe, inspirerende insteek. Want bij Bolsius' positionering als sfeermaker in het interieur, is het oproepen van dat gevoel ook online noodzakelijk. 

Bekijk deze case