SEA, SEO, Social: waar beginnen?
Er zijn enorm veel mogelijkheden om uw doelgroep online te bereiken en te verleiden. Maar welke middelen kiest u? Wij geloven in een integrale aanpak waarbij we eerst inzicht opdoen in de klantreis (customer journey) van uw doelgroep. We willen begrijpen hoe ze online zoeken, waar ze behoefte aan hebben en wat relevant voor ze is. Vervolgens gaan we met u aan de slag. We doorlopen daarbij periodiek de volgende stappen:


1. Online marketingstrategie bepalen
De combinatie van uw doelen, uw merk, uw producten/ diensten, uw budget, de online concurrentie en de behoeften van uw doelgroep bepalen welke online instrumenten en welke digitale media we wanneer in de klantreis adviseren in te zetten. We geven concreet, bondig online advies en komen (beloofd!) met veel ideeën. We geloven niet in ad hoc campagnes, maar in stap-voor-stap verbeteren op basis van een vooraf doordacht internetmarketing framework.

2. De juiste bezoekers werven
Al is uw website nog zo goed uitgewerkt, zonder relevante bezoekers komen we nergens. We zorgen daarom dat u online zichtbaar en vindbaar wordt. We gebruiken een mix van bijvoorbeeld: Google Ads en Microsoft Bing campagnes (SEA), zoekmachine optimalisatie (SEO), social media advertising, contentmarketing, Social media, e-mail marketing, online PR en video-/ displayadvertising.
Campagnes worden opgedeeld in bijvoorbeeld: merknaam campagnes, customer journey campagnes, actiematige campagnes en/ of producten-/ diensten. Zo kunnen we goed meten wat werkt en gericht optimaliseren.

3. Resultaten meten en analyseren
Bezoekers werven is een begin. Maar vaststellen welke bezoekers de gestelde doelen voltooien, welke content het beste werkt en welke verkeersbronnen het meest waardevol zijn is het vervolg. De combinatie van hulpmiddelen zoals Google Analytics, clicktracking en eyetracking verstrekken ons informatie. Onze ervaren marketeers interpreteren de gegevens en vertalen die naar concrete vervolgacties.

4. Conversie optimalisatie en redactie
Met de bezoekers uit de doelgroep die we hebben verleid de site te bezoeken, willen we graag een sterkere connectie opbouwen. Daarbij is echt persoonlijk contact natuurlijk het allersterkste, maar ook online kunnen we veel doen. Met bijvoorbeeld de gerichte inzet van social media of e-mail marketing kunnen we een veel completere “customer experience” opbouwen. Maar ook content marketing kan hier een forse bijdrage aan leveren. En neeee… content marketing is echt veel meer dan een beetje bloggen.
Online marketing instrumenten
Het aantal beschikbare internetmarketing instrumenten is eindeloos. Toch zorgt maar een handjevol daarvan voor 99% van al het kwalitatieve verkeer naar de websites. Voor Nederland zijn de meest relevante instrumenten:
SEA Google Ads
Als Google certified partner zijn wij uitstekend op de hoogte van de laatste ontwikkelingen op het gebied van Google Ads. Het platform wordt steeds uitgebreider en biedt naast de bekende advertenties in de zoekresultaten steeds meer mogelijkheden. Zo is er remarketing, Google shopping, het partnernetwerk voor display, Youtube advertising en Google places. Naast Google biedt ook Microsoft Bing SEA mogelijkheden.
SEO zoekmachine optimalisatie
Voor veel sites is dit de belangrijkste verkeersbron. Het organisch vindbaar worden is geen trucje dat u even kunt toepassen. Waardevolle, onderscheidende content in combinatie met een technisch correcte, gebruiksvriendelijke site zijn een noodzakelijke basis. Onze internetmarketeers beschikken over veel succesvolle SEO ervaring.
E-mail marketing
Voor veel jongeren mag dit klinken als een langspeelplaat. Wat zegt u? Inderdaad iets dat klinkt als van vroeger. Maar vergis u niet hoe sterk dit instrument nog steeds kan zijn. Zeker voor de iets oudere doelgroepen in combinatie met kwalitatieve content en een zeer gerichte segementatie/ personalisatie. Wij laten u graag onze cases zien!
Social media
Nog sterker dan bij andere instrumenten is relevantie hier noodzakelijk. Als u wilt dat u inspireert of contact maakt dan moet uw content perfect aansluiten bij de doelgroep en het het platform (Facebook, Snapchat, Instagram) dat u kiest. De creatie van de content en de timing vragen om ervaren redacteuren en online marketeers.
Social media advertising
Platforms als Facebook en Snapchat beschikken over een schat aan data over hun gebruikers. Interesses, demografische gegevens, relaties met gelijkgestemden... social media combineren alles. Voor marketeers biedt dat kansen om heel gericht te kunnen adverteren.
Online advertising
Banners zijn de meest bekende vorm van online advertsing, maar de mogelijkheden zijn inmiddels eindeloos. Mini-games, video advertenties, testimonials, interactieve banners, homepage take-overs (nee... niet doen). Opvallen is steeds moeilijker, maar creativiteit en het selecteren van de juiste media helpt!

Zullen we kennismaken?
We zijn benieuwd waar we u mee kunnen helpen. Op zoek naar een bureau voor uw Google Ads campagnes? Of juist naar een partner voor uitbesteding van de gehele online marketing van uw bedrijf? Kom gerust bij ons langs in hartje centrum Arnhem. Liever bellen? Dat kan natuurlijk ook.