
Doe het anders dan 92 procent van de online marketeers
Heel wat Ads-advertenties hebben de boodschap: Koop dit. Bestel dat. Maak een vrijblijvende afspraak. Word nu lid. Het liefst met HoofdLetters, voor extra impact.
Stelt u zich eens voor:
Loopt u op een zaterdagochtend wel eens spontaan een onbekende autoshowroom binnen om 10 minuten later de trotse eigenaar te zijn van dat leuke modelletje met "Nu 25 procent korting"?
Vast niet. Daar gaan veel meer stappen aan vooraf.
Toch richten 92 procent van de online marketeers hun Ads-campagnes vooral op mensen in de directe conversiefase. Alsof die intentie spontaan uit de lucht komt vallen.
De rol van Ads in de customer journey
De customer journey beschrijft het proces hoe (potentiële) klanten in contact komen met uw merk of organisatie tot en met het doen van herhaalaankopen. Tijdens deze klantreis doen zij verschillende stations aan.
Ons uitgangspunt voor Ads is de intentie van verschillende zoekopdrachten en hun verwachte rol in de customer journey van uw (potentiële) klanten. Dat doen we met het Marketing Canvas.

Beheren en optimaliseren
Ads-optimalisatie is geen project, maar een proces. Met behulp van Google Analytics en aanvullend onderzoek ontdekken we waar ruimte is voor verbetering. Zo wordt de klantreis iedere dag een beetje beter.