Haal meer uit Google Adwords

U heeft het waarschijnlijk zelf ook ervaren. De prijzen voor topposities in Google Adwords zijn de afgelopen jaren flink gestegen. Zeker in concurrerende markten lopen de kosten per click al snel op tot 2 euro en meer.

De oorzaak voor de stijgende clickprijzen is simpel. Steeds meer partijen vissen in dezelfde vijver. Het gevolg is dat vooral populaire zoekwoorden onbetaalbaar dreigen te worden. En een gezonde Return on Investment onder druk komt te staan.

Doe het anders dan 92 procent van de online marketeers

Heel wat AdWords-advertenties hebben de boodschap: Koop dit. Bestel dat. Maak een vrijblijvende afspraak. Word nu lid. Het liefst met HoofdLetters, voor extra impact.

Stelt u zich eens voor:

Loopt u op een zaterdagochtend wel eens spontaan een onbekende autoshowroom binnen om 10 minuten later de trotse eigenaar te zijn van dat leuke modelletje met "Nu 25 procent korting"?

Vast niet. Daar gaan veel meer stappen aan vooraf.

Toch richten 92 procent van de online marketeers hun AdWords-campagnes vooral op mensen in de directe conversiefase. Alsof die intentie spontaan uit de lucht komt vallen.

inspelen op zoekintenties en meerdere fases uit de customer journey

De rol van AdWords in de customer journey

De customer journey beschrijft het proces hoe (potentiële) klanten in contact komen met uw merk of organisatie tot en met het doen van herhaalaankopen. Tijdens deze klantreis doen zij verschillende stations aan.

Ons uitgangspunt voor AdWords is de intentie van verschillende zoekopdrachten en hun verwachte rol in de customer journey van uw (potentiële) klanten. Dat doen we met het Marketing Canvas.

Beheren en optimaliseren

Adwords-optimalisatie is geen project, maar een proces. Met behulp van Google Analytics en aanvullend onderzoek ontdekken we waar ruimte is voor verbetering. Zo wordt de klantreis iedere dag een beetje beter.

Ontdekken of het klikt?

  • Wij zijn een full-service internetmarketingbureau. Klein genoeg om snel te schakelen én groot genoeg om alle online marketingexpertises onder één dak te hebben;
  • Geautomatiseerde AdWords-rapporten met talloze tabellen en statistieken. Daar houden wij niet van. Wij geven u inzichten en ideeën. Bij voorkeur in een persoonlijk gesprek met een kop koffie;
  • Onze collega's staan op koude winterdagen om 06.00 uur op Schiphol om congressen in Las Vegas of Londen bij te wonen. (Oke, we zijn ook op zomerse dagen in New York). Zo profiteert u van de laatste innovaties en bewezen insights.

Wilt u meer weten over de customer journey van uw (potentiële) klanten en de rol van AdsWords in uw marketingmix?

Bel 026 383 07 34 voor een afspraak. En ontdek of de klik voor samenwerking er is.