Google Analytics

Inzicht in wat gebruikers doen op je website (of ander platform)? Zien waar ze vast lopen en kansen herkennen om meer conversie te genereren? Analyseren wat het resultaat is op al je online investeringen? Google Analytics kan je antwoord geven op deze, en nog vele andere vragen. Maar dat gaat vaak niet vanzelf, een goede, doordachte implementatie van Google Analytics is hierin essentieel. Welke data is relevant of juist niet, kunnen we de webstatistieken voorzien van extra gegevens om betere analyses te kunnen doen en staan de doelen of e-commerce volledig ingesteld. Perplex kan helpen!

Reuze interessante mogelijkheden...

Maar wat kan uw organisatie ermee?  De uitdaging zit in het meten van juiste doelen en gebeurtenissen. Om vervolgens relevante data te segmenteren, rapporten samen te stellen en verbanden te leggen.

“De grootste valkuil is dat uw bedrijf van alles meet, zonder antwoord te krijgen op de vraag waar de verbeterpunten liggen.”

Stel dat uw online marketingcampagne het doel heeft om nieuwe leden te winnen voor uw organisatie. Facebook is één van de kanalen die hiervoor wordt gebruikt. Helaas is over het hoofd gezien de Facebook-advertenties goed te labellen. Hierdoor worden belangrijke gegevens gemist. Door juist te labellen, ziet u in Google Analytics tot op advertentieniveau de prestaties. Zo kunt u actie ondernemen.

Door slimme koppelingen met bijvoorbeeld uw marketing automation-systeem kunt u de gegevens in Google Analytics verrijken met klantdata

Zonder het te weten rijdt u een Mercedes-Benz

Google Analytics is meestal gratis. Er is een betaalde versie echter, de meeste organisaties hebben ruim voldoende aan de gratis variant. En gratis klinkt alsof het om een product met beperkingen gaat. Google Analytics biedt onder de motorkap talloze bekende en minder bekende functionaliteiten. U heeft ze waarschijnlijk alleen nog niet ontdekt. Zonder het te weten rijdt u eigenlijk een dikke Mercedes-Benz. Voor niets.

Wij helpen u graag met het ontdekken van dit uitgebreide pakket met talloze mogelijkheden.

Analytics = universeel

Minder bekend is ook dat Google Analytics veel verder gaat dan alleen het meten van websiteverkeer. Google meet ook bezoekgedrag in apps of smart watches. Sterk nog: Google Analytics is te gebruiken voor ieder apparaat met een internetverbinding. Zo kan bijvoorbeeld een kassasysteem of kiosk op de winkelvloer de response op een online actie doorgeven aan Google Analytics.

Nog zo'n onbekende functionaliteit. Klanten gebruiken de desktop, tablet en smartphone om uw website te bezoeken. Met Google Analytics kunt u een totaalbeeld van iedere individuele klant of bezoeker krijgen, ongeacht welke mix van apparaten hij gebruikt.

Wij helpen u graag alle relevante, ook minder bekende mogelijkheden van Google Analytics slim in te zetten.

Perplex stuurt op uw online doelstellingen

Of het nu een nieuwe website is of een online marketingcampagne. Perplex gebruikt standaard Google Analytics (of uw analyticspakket) om gedrag, resultaten en verbeterpunten inzichtelijk te maken.

Meten is weten?!

Ons uitgangspunt is: alles wat we meten, moet bijdragen aan uw online doelstellingen.