Steel de show met verrassende content

Blaas uw doelgroep omver met spraakmakende content! Met de nieuwste techniek, een aansprekend design en door uw merk slim te promoten bereikt u uw doelgroep op de juiste manier. Maar wilt u ze echt in hun hart raken? Ga dan aan de slag met doelgerichte content en contentmarketing.

 

Door effectief te communiceren bouwt u een band op met uw publiek. Als de doelgroep zich met uw merk verbonden voelt, zijn zij sneller geneigd om een aankoop te doen. Met welke content gaat u het verschil maken?

Samen de cirkel rond maken

Echt goede content ontstaat niet zomaar, hiervoor is onderzoek nodig. Onderstaand overzicht geeft u een idee van hoe zo’n proces eruitziet. Gaat u met ons mee de cirkel rond?

1. Vooronderzoek: zet een speurneus op

Doelgerichte content begint bij het in kaart brengen van uw publiek. Wie is uw doelgroep, wat beweegt hen en waar zijn ze (online) te vinden? 

Wanneer we weten wie uw doelgroep is, gaan we aan de slag met het opsporen van de vragen van lezers. Welke specifieke informatie vinden zij belangrijk tijdens de klantreis?

In overleg met u, interviews met de gebruiker/doelgroep zelf, eyetracking, mystery shoppen en een duik in de webstatistieken ontstaan de juiste antwoorden. Dit worden de uitgangspunten voor uw contentmarketing.

2. Doel: eerst overtuigen of direct verkopen?

Heeft u een commercieel doel voor ogen? Dan gaan we aan de slag met het creëren van de content. Niet door heel hard te roepen ‘Koop dit product!’, maar door subtiel in te spelen op de behoeften van uw publiek. Met landingpages die gekoppeld zijn aan (online) marketingcampagnes focussen wij op een zo hoog mogelijke conversie. Doelgerichte content en effectieve internetmarketing gaan hand in hand.

Bij redactionele content gaan we de interactie aan met uw doelgroep. U wilt bijvoorbeeld online een sterk merk opbouwen, of uw organisatie profileren als autoriteit binnen een bepaald vakgebied. Doordat u actief werkt aan een vertrouwensband met uw publiek, zullen zij sneller geneigd zijn om een aankoop te doen. De weg naar uw commerciële doelstellingen wordt door redactionele content vergemakkelijkt. Win/win dus! 

3. Welke vorm: blaas het publiek omver!

Van sfeervolle video tot overzichtelijke infographic. Van persoonlijke beelden tot vertrouwde tekst. Welke contentvorm past het beste bij uw boodschap? Ons creatieve contentteam heeft alle disciplines in huis en helpt u graag bij het maken van sprekende content die de doelgroep raakt. Dit doen zij samen met collega’s die verantwoordelijk zijn voor de realisatie van uw website en de uitvoering van uw online marketing: zodat alle uitingen elkaar nóg sterker maken.

4. Afstemming van kanalen

Offline en online. Een goede mix tussen paid, owned, earned en shared content. Efficiënt hergebruik, maar dan nét even anders: passend bij het juiste kanaal. Dat is content op zijn krachtigst! Met een contentkalender houden we overzicht en grip op het totaalplaatje. Zo weten we precies wat er wanneer gecommuniceerd wordt en verrassen we uw publiek keer op keer met creatieve content.   

 

5. Maak uw content vindbaar

SEO schrijven zit in het DNA van onze marketeers. Bij de creatie van content combineren we deze expertise, zodat de content zichtbaar wordt voor uw doelgroep in zoekmachines.

Dat gaat verder dan het gebruik van de juiste zoektermen, ook het bepalen van de juiste vorm speelt een grote rol. Is het u wel eens opgevallen dat Google u verschillende resultaten geeft voor uiteenlopende zoekvragen? Tekst, afbeeldingen, Maps-vermeldingen, YouTube video's: "de juiste content" heeft een wisselende context. 

Welke content past bij u?

Content is er in verschillende soorten en maten. Welke content er bij uw merk past, bepalen we vooraf in een workshop. Vervolgens gaan we aan de slag met het creëren van content die past bij uw doelgroep. Bijvoorbeeld in een van onderstaande vormen:

Social media

Social media

Waar bevindt uw doelgroep zich? Daar maken de passende content voor! De interactie aangaan met uw publiek staat hierbij centraal. Wij creëren unieke content dat opvalt op de tijdlijn van uw doelgroep.

 

Video en animatie

Video/ animatie

Bewegend beeld is niet meer weg te denken uit de huidige communicatie. Of het nu gaat om een interview, een sfeerimpressie, social gif of 2D animatie: wij maken het voor u. 

Bekijk de mogelijkheden

Verhalen

Blog/verhalen

Met redactionele contact bouwt u een band op met uw publiek. Door kennis te delen, de interactie aan te gaan en door uw merk een gezicht te geven, krijgt uw doelgroep vertrouwen in uw organisatie. Dit kan een positieve bijdrage leveren aan uw commerciële doelstellingen.

Verhalen

Landingspagina's

Wij hebben veel ervaring met het bouwen van gebruiksvriendelijke websites. Teksten zijn hier een belangrijk onderdeel van. Wij stemmen alle kanalen op elkaar af, zodat uw doelgroep altijd de juiste landing maakt.

Interactief

Interactieve tools

Ingewikkelde informatie op een compacte en vooral leuke manier verpakken voor de doelgroep. Interactieve tools bieden hiervoor de uitkomst. Een quiz, een check, een keuzehulp: alles is mogelijk! 

Inspiratie

Inspiratieplatform

Veel informatie en inspiratie samenbrengen, dit doen we bij het maken van een inspiratieplatform. De bezoeker wordt meegenomen in de mooiste beelden en verhalen. In een brainstorm bepalen we samen met u de richting, om vervolgens met alle input aan de slag te gaan.

Zullen we kennismaken?

We zijn benieuwd waar we u mee kunnen helpen. Op zoek naar een bureau voor uw content campagnes? Of juist naar een partner voor uitbesteding van de gehele content marketing van uw bedrijf? Kom gerust bij ons langs in hartje centrum Arnhem. Liever bellen? Dat kan natuurlijk ook.

Telefoon 026 383 07 34 | E-mail info@perplex.nl