De katalysator van online marketingresultaat

Met de nieuwste techniek, een aansprekend design en slimme promotie bereikt u uw doelgroep op de juiste manier.

Zorg ervoor dat alle moeite niet voor niets was! In combinatie met effectieve content komt uw boodschap ook daadwerkelijk tot zijn recht, communicatie is cruciaal om de gewenste actie wel - of niet - te triggeren bij uw publiek. Weet u met welke content u écht het verschil maakt?

Zet een speurneus op

Effectieve content begint bij het opsporen van de vragen van lezers. Welke specifieke informatie is belangrijk tijdens verschillende touchpoints? 

In overleg met u, interviews met de gebruiker/doelgroep zelf, eyetracking, mystery shoppen en een duik in de webstatistieken ontstaan de juiste antwoorden. Dit worden de uitgangspunten voor uw contentmarketingstrategie.  

Lees meer over online advies en ideëen 

Eerst overtuigen of direct verkopen?

Een commercieel doel resulteert ook in commerciële content. Landingpages die gekoppeld zijn aan een (online) marketingcampagne, focussen op een zo hoog mogelijke conversie. Effectieve content en effectieve internetmarketing gaan hand in hand. Zo verdienden we de investering voor een project van enkele weken al binnen 3 dagen terug..

Bij redactionele content is conversie juist niet het directe doel. U wilt bijvoorbeeld een langdurige relatie met uw klant op bouwen, of uw organisatie profileren als autoriteit binnen een bepaald vakgebied. Indirect levert dit alsnog een bijdrage aan uw commerciële doelstellingen, we helpen u om hier inzicht in te krijgen. 

Gemiddeld genomen duurt het 7 jaar voordat iemand met gehoorverlies de stap neemt om naar een audicien te gaan. Hoe bewegen we de doelgroep om eerder een afspraak voor een gehoortest te maken in één van Specsavers' winkels?

Case: Specsavers' hoorzorg website

Hero, hub, help

Met een contentpiramide helpen we u beter in beeld te krijgen welke bijdrage contentmarketing kan leveren. Net als bij andere online marketingwerkzaamheden, bepalen de doelgroep en doelstellingen de strategie. Waaraan hebben de potentiële bezoekers behoefte? En hoe speelt u daarop in om doelstellingen te verwezenlijken? Het bepalen van een centraal thema, eventueel verder onderverdeeld in contentpijlers, is essentieel en bepaalt vervolgens de formats van daadwerkelijk te publiceren content.

De boodschap bepaalt de vorm

Van sfeervolle video tot overzichtelijke infographic. Van persoonlijke beelden tot vertrouwde tekst. De boodschap bepaalt welke vorm het sterkst is. Het contentteam van Perplex heeft alle disciplines in huis en helpt u de gewenste content te creëren. Samen met collega's die voor u in beeld zijn voor realisatie van uw website en uitvoeren van uw online marketing; zodat alle uitingen elkaar versterken.

Hero-content over het pensioen

Creatieve content die we voor AZL ontwikkelden, is de pensioenplanner die spelenderwijs antwoord geeft op de vraag wat iemand na zijn of haar pensioen nodig heeft. Kille cijfers worden vertaald naar inzicht in het huishoudboekje bij pensionering. Op een laagdrempelige en verleidelijke manier maken we deelnemers van het pensioenfonds bewust van het belang van hun pensioen.

Case: de pensioenplanner

Afstemming van kanalen

Offline en online. Synergie tussen paid, owned, earned en shared content. Efficiënt hergebruik in meerdere vormen. De kracht van content is het grootst als die slim op elkaar is afgestemd. Met een contentkalender houden we overzicht en grip op het totaalplaatje. 

Maak uw content vindbaar

Zoekmachinemarketing zit in het DNA van onze marketeers. Bij de creatie van content combineren we deze expertise, zodat de content ook zichtbaar wordt voor uw doelgroep.

Dat gaat verder dan het gebruik van de juiste zoektermen, ook het bepalen van de juiste vorm speelt een grote rol. Is het u wel eens opgevallen dat Google u verschillende resultaten geeft voor uiteenlopende zoekvragen? Tekst, afbeeldingen, Maps-vermeldingen, YouTube video's: "de juiste content" heeft een wisselende context. 

Contentcreatie Perplex Elektrische fietsen pagina Gazelle

Case: Gazelle

Op welke vragen willen mensen een antwoord als het gaat om het uitzoeken van een elektrische fiets? De content over elektrische fietsen geeft een uitgebreid, objectief advies over het aankoopproces. De site promoot niet de fietsen van Gazelle, maar laat de bezoeker zien dat zij alles weet over elektrische fietsen.

Verder lezen wat hieraan vooraf ging?