Stel uw patiënt ook online centraal

Welke klantreis maken een patiënt, bezoeker of verwijzer? En hoe zorg je ervoor dat je hen daar online bij (op weg) helpt? 

Wij ondersteunen ziekenhuizen en andere opdrachtgevers in de zorg bewust met het verbeteren van hun websites en online dienstverlening. We leveren graag een maatschappelijke bijdrage en zien dat er met onze marketingervaring nog veel winst te behalen is. Online communicatie in de - steeds belangrijker wordende - online zorg is uitgegroeid tot een van onze expertises. 

Hoe bent u op het juiste moment in beeld en overtuigt u de zorgzoeker van uw specialismen? Maak digitale kanalen onderdeel van uw totale zorg en stel de wensen en behoeften van de patiënt centraal. 

Een fijne, onderscheidende ervaring

Online is het verlengstuk van uw fysieke locatie(s). Het is dus belangrijk om bezoekers zich ook hier elk moment thuis te laten voelen. Of de bezoeker zich nu op de bank voorbereid op een onderzoek, al onderweg is of na een afspraak nog aanvullende informatie over uw expertises zoekt.

U kunt een prettige ervaring bieden door uw kernwaarden terug te laten komen, zowel visueel als met de juiste content. 

Unieke oplossingen

Bij Perplex denken we graag mee over functionaliteiten op een website, maar vinden wij het vooral belangrijk dat een website een doorvertaling is van uw organisatie. Bij de realisatie van ziekenhuiswebsites nemen we onze opgedane kennis, ervaring en bredere kijk mee. Dit brengt ons in staat om gepaste en op maat gemaakte oplossingen te implementeren, bijvoorbeeld:

  • Folders: de folderoplossing – zoals we die bij Rijnstate, Isala en Martini Ziekenhuis hebben uitgevoerd – is simpelweg uniek in Nederland. Deze slimme oplossing zorgt ervoor dat folders digitaal toegankelijk zijn en een geïntegreerd verlengstuk van de website zijn in plaats van een los onderdeel. Uiteindelijk gaat het niet om de vorm van een folder, maar om de inhoudelijke informatie die een gebruiker zoekt. 
  • Wachttijdmodules: om wachttijden voor bezoekers zo kort mogelijk te houden en hen zo goed mogelijk te informeren, creëerden we – onder andere voor Isala en Martini – de wachttijdmodule. In deze module worden wachttijden van onderzoeken, behandelingen en afspraken van verschillende afdelingen wekelijks bijgehouden.

Primeur! VieCuri.nl werd in 2016 als eerste ziekenhuissite beloond met het Waarmerk drempelvrij.nl. 

Lees hoe we dit deden

 

Makkelijk in gebruik 

Patiënten, professionals of andere doelgroepen willen benodigde informatie snel en in een paar kliks kunnen vinden. Maak verschillende manieren van zoeken en navigeren mogelijk, aansluitend op de voorkeuren die uw brede publiek heeft.

Maak uw website ook makkelijk in gebruik voor bezoekers met een visuele, auditieve, verstandelijke en motorische handicap, senioren, gebruikers met kleurenblindheid of dyslexie en bezoekers die Nederlands als tweede taal spreken.

Een drempelvrije website zorgt voor een breed bereik, meer bezoekers én een betere vindbaarheid. Perplex heeft een Drempelvrij-expert in dienst die kan ondersteunen bij het op de juiste manier inrichten van uw website. We zorgen dat de ziekenhuissite technisch voldoet en trainen indien gewenst uw redactie. 

Een toegankelijke website

Bekijk voorbeelden van onze opdrachtgevers in de zorg

We realiseerden gebruiksvriendelijke websites voor de ziekenhuizen VieCuri, Isala, Rijnstate, Martini en ZGT. Daarnaast werken we aan nieuwe websites voor BovenIJ en Maasziekenhuis Pantein. Voor de Sint Maartenskliniek hebben we een usability-onderzoek uitgevoerd. 

1e plaats voor twee van onze ziekenhuiswebsites!

Een ziekenhuiswebsite speelt een belangrijke rol in de oriëntatie van een patiënt. Mede daarom onderzocht E-sites in 2017 maar liefst 81 websites op onder andere toegankelijkheid, veiligheid en vindbaarheid.

Samen met VieCuri en ZGT hebben we hard gewerkt aan de websites en die inzet werd beloond: beide websites bemachtigden een gedeelde eerste plek! 

Eén gezicht op meerdere kanalen 

Heeft u naast uw website ook een patiëntenportaal, net als VieCuri? Of een 'Mijn omgeving' voor uw patiënten, zoals Rijnstate? Misschien bent u onderdeel van een samenwerkingsverband tussen meerdere zorginstellingen? We helpen u de diverse online kanalen met elkaar in lijn te brengen en denken na over een soepele overgang naar externe systemen. Het resultaat? Eén professioneel en herkenbaar gezicht naar uw doelgroep. 

Website testen

Zorg voor de juiste online zorg

Als resultaatgericht digitaal bureau willen we dat het klikt met uw doelgroep. De eerste stap is daarom om hen te leren begrijpen met kwalitatief onderzoek, eyetracking, inzichten uit webstatistieken of een gezamenlijke brainstorm.

Hoe kunnen we uw online communicatie verbeteren?

Maak kennis met een brainstorm 

Veilig en privé

Medische gegevens zijn gevoelig. De Wet bescherming persoonsgegevens bepaalt dat dit bijzondere persoonsgegevens zijn, waarbij privacy en security essentieel zijn.

Perplex ondersteunt bij een zorgvuldige omgang met gegevens uit de gezondheidszorg. Onze lead programmeurs zijn security specialisten en succesvol als dusdanig gecertificeerd. Tevens is het examen voor de opleiding CISSP behaald. Onafhankelijke externe security-scans bevestigen tot slot onze professionele werkwijze.

Door het behalen van een ISO27001 en NEN7510 certificaat kan Perplex aantonen dat er een goed managemensyteem van informatiebeveiliging is, dat zorgvuldig is beschreven en geïmplementeerd én wordt gecontroleerd.

Uw gecertificeerde Gold Partner

Wat we doen, doen we goed! Perplex is Gold Partner van Umbraco en Microsoft. Al onze programmeurs zijn eveneens zowel Umbraco als Microsoft gecertificeerd.

Met Umbraco krijgt u een zeer uitgebreid, gebruiksvriendelijk, open source Content Management Systeem voor uw website. Het is bijzonder flexibel en onbeperkt uit te breiden met extra functionaliteit en koppelingen met externe systemen, zoals CRM pakketten. Redacteuren en contentmanagers werken dagelijks met het CMS en we richten het daarom, geheel naar hun wensen, samen in. 

Hoe kan digitaal uw dienstverlening versterken?

Daarover denken we graag met u mee. Kom gerust bij ons langs in hartje centrum Arnhem. Liever bellen? Dat kan natuurlijk ook.

Telefoon 026 383 07 34 | E-mail info@perplex.nl

Trends in de zorg

Als online partner van een aantal ziekenhuizen zijn veranderingen in de zorg bij ons dagelijks aan de orde. We lopen graag voorop, dus lieten Anique en Marjolijn zich op een zonnige woensdagochtend onderdompelen in de wereld van ziekenhuizen, zorginstellingen en vooral het leven als 'patiënt'. Hoe kunnen hun wensen en behoeften meer centraal worden gesteld?

Lees meer over marketing in de zorg van morgen