Een doordachte merkstrategie voor advocaten & mediators

  • vFAS - Internetmarketing - Content - Strategie
  • Leestijd: 6 minuten
Machteld de Vreugd Marketing campaign owner

Een onderscheidende, authentieke en relevante positie in de markt. Dat is niet vanzelfsprekend, maar wel de wens van de Nederlandse Vereniging Familie- en erfrecht Advocaten Scheidingsmediators (vFAS). Perplex ging de uitdaging aan om een sterke merkstrategie te realiseren en zo meer merkbekendheid, merkkennis en uiteindelijke merkvoorkeur te creëren onder de doelgroep. En met succes!

  • Specialisten in personen- & familierecht 900+ advocaten & mediators aangesloten bij vFAS

Meesters in scheiden, erven en mediaton

vFAS is de enige Nederlandse specialisatievereniging van advocaten die gespecialiseerd zijn in het (internationale) personen- en familierecht, het erfrecht en mediation.vFAS investeert dagelijks in kennis en kwaliteit van advocaten en advocaat-mediators, zodat iedereen die in Nederland betrokken raakt bij een scheiding of erfenis een kans heeft om de ideale langetermijnoplossing te realiseren voor zichzelf en de directe betrokkenen.

Sterke merkpositionering

Een sterke merkstrategie geeft niet alleen focus maar helpt je ook doordachte keuzes te maken in alles wat je doet. Het geeft antwoord op de vraag waarom je het ene wel doet en het andere niet. Om tot een sterke merkpositionering te komen hebben we samen met vFAS de kernwaarden, de unique buying reasons en de belofte van vFAS onderzocht en bepaald. Oftewel: Welke onderscheidende waarde biedt vFAS aan haar doelgroep?

Onze aanpak? Onderzoek, onderzoek en nog meer onderzoek...

Een goede (gevalideerde) basis is cruciaal om een passende en succesvolle merkstrategie te kunnen vaststellen. We zijn gestart met dit project door inzichten te verzamelen uit onder anderede marktanalyse, concurrentieanalyses, GAP-analyse, doelgroepanalyse en de customer journey. Daarnaast zijn we tijdens een merkworkshops aan de slag gegaan met het merk vFAS. We hebben stilgestaan bij de key elements van een sterke merkstrategie. Denk hierbij aan de missie en visie, merkwaarden, de doelen en ambities, de doelgroepen, tone of voice en de tone of image. We zoomden in op zowel de huidige als de gewenste merkpositionering. Tot slot hebben we al deze gegevens vertaald naar een merkstrategie en een strategische roadmap voor de komende 5 jaar.

Wat houdt een merkstrategie onder andere in?

  • Merkarchetype: jouw merkpersoonlijkheid en karakter
  • Merkwaardenhuis: jouw kernwaarden, aspiratiewaarden en overtuiging
  • Merkwaardenmeetlat: Het instrument waarmee de merk-waardigheid van uitingen en gedrag wordt gemeten
  • Merkverhaal: waarom doe je wat je doet?
  • Persona’s: een gedetailleerde beschrijving van je (fictieve) ideale klant
  • Waardepropositie: waarom kiest de klant voor jou in plaats van voor de concurrent?

Interesse?

Is jouw organisatie toe aan een (nieuwe) merkstrategie? Laat je gegevens achter en Machteld neemt contact met je op.

Machteld de Vreugd Marketing campaign owner

Gerelateerde cases