Krachtige employer branding middels storytelling

  • Zorgcentra De Betuwe - Content - Internetmarketing - Strategie
  • Leestijd: 6 minuten
Lyan van Straten

Zorgcentra De Betuwe is een eigentijdse én tikkeltje eigenwijze organisatie voor ouderenzorg. Met een team van gepassioneerde en trotse medewerkers staan zij dag en nacht voor de bewoners klaar. Maar hoe trek je nieuw talent aan om dat sterke team te behouden? En hoe onderscheid je je in een krappe arbeidsmarkt? Het begint allemaal met een krachtige employer branding!

 

Het DNA van de organisatie

De kernwaarden van de organisatie en drijfveren van de medewerkers zijn het kloppend hart van Zorgcentra De Betuwe. Ouderenzorg is mooi en dankbaar werk, dat moet voelbaar zijn in iedere vorm van zowel interne als externe communicatie. Hoe? Middels storytelling komen begrippen als kernwaarden, missie, visie en identiteit tot leven. Het verhaal wordt voelbaar in de organisatie.

  • Websitebezoekers +100%
  • Terugkerende bezoekers +14%
  • Doorklikpercentage +382%
  • Kosten per klik -82%
Quote start
Storytelling zorgt voor verbinding, inspireert en enthousiasmeert
Quote stop

Tell me a story…

Storytelling is het vertellen van geloofwaardige verhalen waardoor er emotionele betrokkenheid ontstaat bij het publiek. Echte verhalen van medewerkers dat zijn de verhalen die blijven hangen. Die verbinden, inspireren en enthousiasmeren. Samen met de medewerkers van Zorgcentra De Betuwe hebben we unieke waarden weten te vertalen naar een reeks video’s gemaakt waarin hun liefde voor het vak en de bewoners van het scherm af spat.

 

Op het juiste moment op de juiste plaats

Met de juiste ondersteuning van online kanalen en middelen worden de video’s dáár getoond waar de doelgroep zich bevindt. Het vergroten van het online bereik en de engagement is door middel van een doordachte marketingstrategie in gang gezet. En met succes! De medewerkersverhalen-en video’s hebben geleid tot ruim 100% meer / een verdubbeling websitebezoekers. Daarnaast is het aandeel terugkerende bezoekers gestegen met 14% en waren er ruim 60% meer gebruikers met een bovengemiddelde bezoekerskwaliteit van minimaal 3 minuten op de website en minimaal 3 pagina’s bezocht.


De medewerkersverhalen-en video’s hebben daarnaast op Facebook geleid tot een stijging van ruim 382% in CTR en een daling in de kosten per klik van -82% wanneer we dit vergelijken met de oude campagnes waar de medewerkersverhalen- en video’s niet werden ingezet.

Interesse?

Is jouw organisatie klaar voor employer branding? Laat je gegevens achter en we nemen contact met je op.

Marjolijn Doorenbosch-Aerts Marketing manager

Gerelateerde cases