1. Home
  2. Wat we doen
  3. Marketing

Doordacht én uitvoerbaar

Een marketingstrategie die er echt toe doet

Met de juiste marketingstrategie kun je jouw doelgroep geven wat ze écht nodig hebben. Een complete strategie zorgt er niet alleen voor dat ze de informatie vinden die ze nodig hebben, maar ook converteren zoals jij dat wil. Met als doel dat gebruikers zich aan jouw organisatie, merk of product verbinden. Dat doen wij met een integrale aanpak, met inzichten in de klantreis van de doelgroep. 

Geen ad hoc uitvoering

Een pagina op Facebook of een video op YouTube? Laten we samen verder kijken dan dat. We analyseren het gebruikersgedrag en combineren dit met jouw unieke (merk)verhaal, de over te brengen boodschap én passende marketinginstrumenten. Dat wordt de basis voor jouw online marketingstrategie.

Geen ad hoc campagnes, maar een doordacht framework waarmee jouw doelgroep daadwerkelijk bediend wordt. Gebaseerd op onder andere een 0-meting, een SEO-scan, klantinterviews en een concurrentie-analyse maken we een doelgerichte onlinemarketingstrategie en bepalen we de ideale klantreis.

We maken een complete mix van relevante kanalen

En dat is slechts het begin, want met alleen een goede strategie kom je er niet. We gaan ervoor zorgen dat je online zichtbaar én vindbaar wordt. Hierbij gebruiken we een relevante mix; welke kanalen sluiten aan bij de behoefte van de gebruiker? We bekijken alle facetten en alle kanalen totdat we een consistente totale experience hebben voor jouw digitale marketing.

Ongeacht het kanaal dat we gebruiken om bezoekers te werven, zorgen we ervoor dat de juiste bezoeker converteert. We analyseren bezoek en campagnes doorlopend en bedenken slimme interventies om de resultaten steeds verder te kunnen optimaliseren. Antwoorden op vragen als “welke content werkt het beste?”, “welke verkeersbronnen zijn het meest waardevol?” en “zijn er websiteverbetering mogelijk die bijdragen aan een betere vindbaarheid en hogere conversie?” spelen een belangrijke rol. Onze ervaren marketeers interpreteren de gegevens en vertalen ze naar concrete vervolgacties.

Meten en bijsturen doen we doorlopend

Doordat we bij de start van een marketingstrategie doelen stellen, kunnen we gedurende de uitvoer toetsen hoe succesvol de strategie. De KPI’s (doelconversies) nemen we op in een overzichtelijke rapportage of online dashboard. Dit maakt de doelen én de voortgang inzichtelijk en helpt ons samen de juiste keuzes te maken over de inzet van budget en kanalen, het presenteren van de boodschap en de landing (op een website of pagina).

Totale klantervaring

Alle uitingen, zowel online als offline, moeten de doelgroep aanspreken én moeten passen bij de (merk)waarden van de organisatie. Door alle contactmomenten inzichtelijk te maken, de waardering te meten en specifiek te sturen op verbetering werk je toe naar Total Experience; merkbeleving in optima forma, gebaseerd op klant- én werknemerswaardering.

Total Experience Model

We gebruiken daarvoor ons Total Experience Model, dat in 1 oogopslag klantreis, touchpoints en sleutelmomenten toont, aangevuld met (realtime) inzicht in werknemers- en klantwaardering. Het model geeft concrete handvatten voor het verbeteren van de klantreis, met de klantwaardering als belangrijkste indicator.

Meer over ons Total Experience Model

Interesse?

Is jouw organisatie toe aan een (nieuwe) marketingstrategie? Laat je gegevens achter en we nemen contact met je op.

Marjolijn Doorenbosch-Aerts Marketing manager