1. Home
  2. Wat we doen
  3. Data

De waarde van data

Van onderbuikgevoel naar onderbouwing en inzicht

De juiste datastrategie draagt bij aan een optimale(re) klantbeleving en zorgt voor een betere merkwaardering, hogere effectiviteit en meer omzet. Op zowel offline als online gebied. Datastrategie staat altijd samen met je merk en merkwaarden. Dat vraagt om precisie, aandacht en kunde. Zet dit in harmonie in, en de kracht van data wordt daadwerkelijk duidelijk. Zolang de klant en ethiek centraal staan, gaat dit 100% samen met AVG & GDPR. Samen met én voor onze klanten opereren wij succesvol op dit speelveld.

De juiste content op het juiste moment

Start met wat je wilt bereiken of – nog beter – hoe je jouw klanten kunt helpen. Sturen op conversie is een kortetermijnstrategie en kan zeker meegenomen worden, maar kan niet enkel centraal staan. Hoe voeg je waarde toe? Door de juiste content op het juiste moment tonen en te weten hoe de klant jouw merk, producten en diensten ervaart. Hiervoor moet de klant centraal staan en moet je jouw klant écht leren kennen.

Verkoop je product of dienst niet omdat het kan, maar omdat jouw klant het duidelijk nodig heeft voor zijn of haar eigen 'job-to-be-done'. Laat je klant, gedreven vanuit het merk en de merkwaarden, zien hoe jouw datastrategie waarde bijdraagt aan de daadwerkelijke conversie. Met zo’n langetermijn(data)strategie zorg je ervoor dat klanten terug blijven komen én misschien zelfs zorgen voor nog meer nieuwe klanten, in plaats van eenmalig te converteren.

We verzamelen de data die we echt kunnen gebruiken

Wat is de houdbaarheid van data? Een geboortedatum zal altijd actueel blijven, maar de fase in de klantreis verloopt. We verzamelen alleen de data die we echt kunnen gebruiken, want verzamelen is niet het doel an sich. De inrichting van data-opslag en de veiligheid daarvan zijn daarbij belangrijke onderwerpen. "Kunnen grote hoeveelheden data snel en daadkrachtig verwerkt worden?", "Waar wordt de data opgeslagen?", "Welke tooling gebruiken we voor opslag en analyse?", enkele vraagstukken die beantwoord moeten worden voordat een datastrategie succesvol geïmplementeerd kan worden. We beantwoorden ze samen en nemen daarbij de interne organisatie mee. Van IT-medewerkers tot de marketingafdeling en van klantenservice tot board room.

Security & privacy

Persoonlijke data is goud waard. We vinden het daarom onze taak om verantwoord met data om te gaan en te zorgen voor een veilige en beschermde omgeving. Perplex is ISO 27001 en NEN 7510 gecertificeerd. We garanderen je dat onze dienstverlening en informatiebeveiliging aan de hoogste eisen voldoet. Websites en platforms die door Perplex worden ontwikkeld draaien (uiteraard) binnen een https-omgeving. Ook de configuratie van deze verbinding en het bijbehorende certificaat voldoen aan de hoogste eisen.

uMarketingSuite

Bij Perplex zetten we marketingplatform uMarketingSuite om gepersonaliseerde (content)platforms te realiseren. De website vormt zich naar het gedrag en de behoefte van de bezoeker, met als doel het bieden van een relevante en gepersonaliseerde ervaring. De data die daarvoor via uMarketingSuite wordt verzameld blijft eigendom van de website-eigenaar, data wordt ook niet met derden gedeeld. uMarketingSuite is gekeurd en privacy-geverifieerd door Privacy Verified, een van de toonaangevende privacy-organisaties in Europa.

Totale klantervaring

Alle uitingen, zowel online als offline, moeten de doelgroep aanspreken én moeten passen bij de (merk)waarden van de organisatie. Door alle contactmomenten inzichtelijk te maken, de waardering te meten en specifiek te sturen op verbetering werk je toe naar Total Experience; merkbeleving in optima forma, gebaseerd op klant- én werknemerswaardering.

Total Experience Model

We gebruiken daarvoor ons Total Experience Model, dat in 1 oogopslag klantreis, touchpoints en sleutelmomenten toont, aangevuld met (realtime) inzicht in werknemers- en klantwaardering. Het model geeft concrete handvatten voor het verbeteren van de klantreis, met de klantwaardering als belangrijkste indicator.

Meer over ons Total Experience Model

Interesse?

Ook impact maken met data? Laat je gegevens achter en we nemen contact met je op.

Jeffrey Schoemaker Solutions architect