Dirkzwager.nl

Kennis maken en delen in optima forma

Kennis maken én delen is bij Dirkzwager, het grootste advocaten- en notarissenkantoor buiten de Randstad, verankerd in haar DNA. Al in 2007 startte Dirkzwager met online kennis delen, meer dan 7.500 artikelen verder was het tijd voor een nieuw platform. Want kennis hebben is macht, kennis delen is kracht. Maak kennis met Dirkzwager.nl!

Het platform Dirkzwager wint ‘Best editing experience’ award!

Ons harde werk wordt beloond: voor het nieuwe platform van Dirkzwager ontvingen wij op het internationale festival Codegarden 2018 de ‘Best editing experience’ award! Daar zijn we natuurlijk ontzettend trots op. Wil je meer lezen over het Codegarden? Lees het hier.

Best editing experience award

Wat begon met een enkele kenniswebsite, groeide in de loop van de jaren uit naar een kennisweb dat zich om de corporate website dirkzwager.nl heen had gevormd. De ruim 150 specialisten van Dirkzwager schreven in de afgelopen jaren meer dan 7.500 artikelen, verspreid over 15 kenniswebsites.

Hoe daag je de specialisten uit om kwalitatieve artikelen te schrijven en up-to-date te houden op basis van inzichten? En hoe zorg je er voor dat de online kennis op de juiste plek, op het juiste moment, bij de juiste persoon terecht komt? Met de lancering van het nieuwe platform dirkzwager.nl is alle online kennis samengebracht en verbonden aan de specialisten, expertises, sectoren en evenementen. 

Ontdek het nieuwe dirkzwager.nl

Auteur in control

  • Welke regels en eisen worden gesteld aan de privacy van je websitebezoekers?
  • Hoe om te gaan met het ontslag van een zieke werknemer?
  • Wanneer lijken handelsnamen te veel op elkaar?
  • Welke regelgeving geldt voor het uitvoeren van medisch wetenschappelijk onderzoek?

Een greep uit de vragen die online behandeld én beantwoord worden. Dat kennis delen in het DNA van de specialisten van Dirkzwager zit wordt al snel duidelijk als je bladert door de vele artikelen, video’s, publicaties en e-books die online gedeeld worden. Elke dag verschijnt er nieuwe kennis online. En daarmee is de manier waarop én de mate waarin Dirkzwager haar kennis deelt uniek in de juridische wereld.

Met de lancering van het nieuwe platform dirkzwager.nl hebben de specialisten totale controle over hun eigen online kennis. In een persoonlijke auteursomgeving kan elke specialist nieuwe artikelen aanmaken, publiceren en beheren en worden bestaande artikelen gereviewd en onderhouden.

Waardering en scoring van content

Maar hoe weten de specialisten of de artikelen die ze schrijven ook gelezen en gewaardeerd worden? Perplex ontwikkelde een formule voor het berekenen van een kwaliteitsscore per artikel, gebaseerd op conversies op de artikelpagina. Denk hierbij aan ‘harde conversies’ zoals het delen van het artikel via social media en contact opnemen met de specialist.

Maar ook aan ‘zachtere conversies’ zoals tijd op de pagina in relatie tot scroldiepte. De kwaliteitsscore is niet alleen verbonden aan een uniek artikel, maar ook aan de auteur van het artikel. Dit maakt het mogelijk om de auteur inzicht te geven in de waardering van de geschreven artikelen, maar ook een top 5 van best gelezen artikelen en auteurs samen te stellen.

Schrijven voor een doelgroep

En wie leest de artikelen van de specialisten? Om de kennis zo toegankelijk mogelijk te maken worden de specialisten gestimuleerd om specifiek voor één (of meerdere) doelgroep(en) te schrijven. En door per artikel mee te geven hoe relevant de informatie is per doelgroep, creëert het platform inzicht in de kennisbehoefte van websitegebruikers.

Kwalitatieve én relevante content

Hoe zorgt het platform ervoor dat je als bezoeker vindt wat je zoekt? De specialisten van Dirkzwager begeven zich met kennis en kunde op diverse rechtsgebieden, expertises en sectoren. Ook online. Dat betekent dat elk kennisitem (artikel, publicatie, video en e-book) verbonden is aan expertises en sectoren en geschreven is over of rondom een bepaald thema. Maar ook evenementen (workshop, seminars en kennismiddagen) spelen hier een rol in. Dat zie je terug in de uitgebreide filtermogelijkheden binnen het platform. Zoek je informatie over privacy? Dan vind je direct alles wat door de specialisten over dit thema gedeeld is.

Actief op de hoogte van kennis

Of je nu specifiek geïnteresseerd bent in een thema of graag de ontwikkelingen van een specialist volgt, het nieuwe platform biedt de mogelijkheid om eigen interesses en voorkeuren te beheren. Dit kan in een MijnDirkzwager-account. Op basis van de interesses worden wekelijks, maandelijks of direct nieuwsbrieven, gevuld met nieuwe en actuele kennis, verstuurd. Ook evenementen die matchen op basis van de interesses worden op deze manier onder de aandacht gebracht. De voorkeuren en interesses van (potentiële) cliënten en geïnteresseerden worden tevens gematcht in de CRM-applicatie, waardoor het mogelijk is om persoonlijke uitnodigingen voor relevante evenementen uit te sturen.

Eventorganisatie ten top

Dirkzwager deelt haar kennis niet alleen online. Op jaarbasis organiseren de specialisten van Dirkzwager ruim 100 workshop, seminars en kennismiddagen. Een behoorlijke organisatie, waar jaarlijks ruim 5.000 deelnemers op af komen. Het nieuwe dirkzwager.nl speelt een belangrijke rol in deze eventorganisatie. Deelnemers melden zich op het platform eenvoudig aan voor een event en krijgen na bevestiging automatisch een account voor MijnDirkzwager.

In dit account is in de aanloop naar het event de aanmelding te beheren en in te zien. Na afloop van het event wordt in de mijn-omgeving het Bewijs van Deelname gedeeld, dat door de deelnemer eenvoudig op te slaan of te downloaden is. Is de eventbadge bij start en einde gescand? Dan is het Bewijs van Deelname automatisch voorzien van deze geregistreerde tijdstippen.

Een écht lanceringsevent

En in april was het zover. Dirkzwagers uit Arnhem en Nijmegen kwamen samen in het Arnhemse Oostpool om de lancering mee te maken van het nieuwe kennisplatform. Bekijk hieronder de video voor een korte impressie.

Samenspraak

Wil je meer lezen over het nieuwe platform? Voor de aprileditie van Samenspraak, het relatiemagazine van Dirkzwager, zijn Chantal Slüter (online marketeer Dirkzwager) en onze collega Fedosja geïnterviewd over dit bijzondere en omvangrijke platform.

Lees het hier

Nieuwsgierig naar voorbeelden van wat we doen?
Rijnstate patiënt wordt behandeld
Een website voor de geïnformeerde patiënt van nu

Rijnstate.nl

In ons blog van mei schreven we al over de veranderingen in de zorg als het gaat om behoeften en verwachtingen van patiënten. Patiënten zijn goed geïnformeerd en hebben tegenwoordig toegang tot een diversiteit aan informatie. Die kennis geeft macht. Dit is een positieve ontwikkeling, want de geïnformeerde patiënt is een goede gesprekspartner voor de medewerkers van Rijnstate die graag transparantie bieden en samen met de patiënt tot de beste aanpak komen.

Bekijk deze case